Gjest bihula.... Skrevet 12. april 2005 Skrevet 12. april 2005 Hei! Jeg har hatt bihulebetennelse et par ganger i vinter og avsluttet siste kur for ca 2 md. siden. Jeg har fortsatt vondt på høyre side (under øyet). Det er ikke alt som kommer ut når jeg snyter meg og jeg må trekke inn. Dette gir meg både dårlig lukt og vond smak. Er det bakterier som forårsaker dette? Det er veldig ubehaglig, hva kan jeg gjøre? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. april 2005 Skrevet 15. april 2005 Sannsynligvis er kanalene mellom nesehulen og bihulene for trange, slik at pusss ikke blir drenert ut. Hovedbehandling vil være å få åpnet opp. Mange kommer til ålet med rikelig saltvannskylling 2-3 g/dag. De første dagene kan du med fordel bruke en åpnende nesespray først, og deretter saltvann ( ulike former fåes på apoteket). Dersom dette ikke nytter, kan du snakke med legen din om å få en cortisonholdig nesespray en periode. Denne vil avsvelle slimhinnene så plassforholdene blir bedre. Dersom du ikke har feber kombinert med smerter er det ikke grunn til ny antibiotika-kur. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.