Gå til innhold

Bihule....

Anbefalte innlegg

Gjest bihula....
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt bihulebetennelse et par ganger i vinter og avsluttet siste kur for ca 2 md. siden. Jeg har fortsatt vondt på høyre side (under øyet). Det er ikke alt som kommer ut når jeg snyter meg og jeg må trekke inn. Dette gir meg både dårlig lukt og vond smak. Er det bakterier som forårsaker dette? Det er veldig ubehaglig, hva kan jeg gjøre?

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Sannsynligvis er kanalene mellom nesehulen og bihulene for trange, slik at pusss ikke blir drenert ut. Hovedbehandling vil være å få åpnet opp. Mange kommer til ålet med rikelig saltvannskylling 2-3 g/dag. De første dagene kan du med fordel bruke en åpnende nesespray først, og deretter saltvann ( ulike former fåes på apoteket). Dersom dette ikke nytter, kan du snakke med legen din om å få en cortisonholdig nesespray en periode. Denne vil avsvelle slimhinnene så plassforholdene blir bedre. Dersom du ikke har feber kombinert med smerter er det ikke grunn til ny antibiotika-kur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...