Gretesam Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Det bli i et annet innlegg her sagt at reflux kan komme av spiseforstyrrelser, mne det blir ikke sagt noe om hvordan vi som ikke har hatt disse problemene kan ha fått det. Jeg har aldri fått noen forklaring av legen min om hvordan dette kan dukke opp, jeg tror selv at det kom etter en ekstrem kraftig pencillinkur jeg fikk for ca 15 år siden. Jeg hadde hatt sure oppstøt under to svangerskap, men det gikk over rett etter fødslene, deretter gikk det mange år før jeg begynte å få tilbake problemene. Disse ble bare værre og værre helt til jeg ikke engang kunne drikke vann før syren "satt" helt opp til ørene ( klødde i ørene når det var værst). Ved gastroskopi fant de reflux, betennelse i spiserøret og tykktarmen. Eneste behandlingen jeg har fått for dette er Losec i 5 år og deretter Nexium, noen ganger 2 om dagen; de siste 3 årene. På grunn av fibromyalgi tar jeg 3 Arthrotec pr dag,noen ganger med 2 stk Paracet for bedre virkning og Zyrtec for allergi derfor en ekstra Nexium ved behov. Og det er nesten hver dag.Jeg har snakket mid min lege om oprasjon, men han mener at det er for stor risiko at det ikke skal være vellykket så han anbefaler det ikke. Har selv hørt fra begge sider så jeg er i tvil om dette,men tror selv at det ville ha forbedret hverdagen betraktelig å slippe dette problemet. Slik jeg har forstått all den onformasjonen jeg har fått så er det ikke noe håp om at man kan bli kvitt denne tilstanden av seg selv?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180830-reflux/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.