Gå til innhold

Kjøretid til Gøteborg?

Gjest ferieplanleggeren

Anbefalte innlegg

Gjest ferieplanleggeren

Når bør vi starte å kjøre fra Oslo (Helsfyr) hvis vi skal være i Gøteborg kl.12.00? Gjelder en lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Turen er estiert til å vare ca. 3 1/2 time. Regn én time ekstra, så rekker dere kanskje også en kopp kaffe på veien? Start 07.30 altså.

Se forøvrig: www.mappy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å regne 4 timer på selve turen, inkl. en rask pause.

Skal dere f.eks. rekke ferga til Frederikshavn, bør dere også legge inn litt ekstra tid i tilfelle kø ved Svinesund og / eller punktering. Men dere kommer ganske langt de første timene, før harryhandlerne legger av gårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Tar ca. 3 1/2 time uten mye trafikk. Vet ikke med lørdager. Jeg har alltid dårlig tid, så hvis dere ikke vil dø av stress, er det sikkert lurt å legge på en 1/2 time eller to ;-) Dere kan jo punktere, eller blir forsinket av en trafikkulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ex-bridget

Det er vel ca. 30 mil så 3 1/2 time skal vel i utgangspunktet holde.

Men ta høyde for kø ved Svinesund, for der står det ofte bom stille, og går tregt til man er omtrent ved Nordby/Strømstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Simiana

Det er vel ca. 30 mil så 3 1/2 time skal vel i utgangspunktet holde.

Men ta høyde for kø ved Svinesund, for der står det ofte bom stille, og går tregt til man er omtrent ved Nordby/Strømstad.

Kjøre i ca. 90 km/t i gjennomsnitt skal godt gjøres fra Oslo til Gøteborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ex-bridget

Kjøre i ca. 90 km/t i gjennomsnitt skal godt gjøres fra Oslo til Gøteborg.

Ikke om det er lite trafikk, det er jo fine veier hele veien.

Jeg hadde min eks kjæreste der, og kjørte som regel på tider med lite trafikk og da regnet jeg 3,5 timer (uten stopp). Men som sagt, ofte kø rundt Svinesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om det er lite trafikk, det er jo fine veier hele veien.

Jeg hadde min eks kjæreste der, og kjørte som regel på tider med lite trafikk og da regnet jeg 3,5 timer (uten stopp). Men som sagt, ofte kø rundt Svinesund.

Ikke ofte kø, men alltid kø ved Svinesund er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ex-bridget

Ikke ofte kø, men alltid kø ved Svinesund er min erfaring.

Vel, hendte jeg stod opp og dro kl. 06 om morningen eller dro ved 22/23 tiden på kvelden, og da var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hendte jeg stod opp og dro kl. 06 om morningen eller dro ved 22/23 tiden på kvelden, og da var det ikke noe problem.

Nei, det er nok gunstige tidspunkt å dra på. Ikke lett å reise da hvis det er handletur, men skal man videre til Gøteborg er det bra å starte tidlig. Når vi skal ha båt fra Gøteborg til Fredrikshavn kl. 9.30 har vi også dratt i 5-6 tiden (fra Østfold) og ingen problem.

I sommerhalvåret holder vi til ikke så langt fra Svinesund og erfaringen da er køer og atter køer, står gjerne fra Skjeberg, fra ganske tidlig om morgenen og blir verre og verre utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Jeg har ikke kartbok, hvis det var meg du spurte.

Jepp, det var deg :-) Det er bare ca. 27 mil mellom Oslo og Gøteborg, så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simiana

Jepp, det var deg :-) Det er bare ca. 27 mil mellom Oslo og Gøteborg, så vidt jeg kan se.

I følge www.maporama.com er det 289.2 km mellom Oslo (Helsfyr) og Gøteborg. Med en gj.sn. fart på 70 km/t tar turen 4 timer og 6 min. Du kan selv regne ut hvor fort du må kjøre hvis du skal ta turen på kortere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...