Gjest Timari Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Kongen har livlege. Er det bare et finere ord for fastlege? Eller er det en fastlege som alltid er tilgjengelig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest personlig lege til en høytstående person Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?alfabet=n&renset=j&OPP=livlege 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinna Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 En livlege holder deg i live. En fastlege holder deg fast. En dyrlege er dyr. Helt logisk ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 En livlege holder deg i live. En fastlege holder deg fast. En dyrlege er dyr. Helt logisk ;-) Bra, og en selvfølgelig helt logisk forklaring. *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ade|ina Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?alfabet=n&renset=j&OPP=livlege Ja sånn er det, mens andre må vente i måneder/år før de får hjelp. Beklager, men kan ikke annet enn å irritere meg over slikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinna Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Bra, og en selvfølgelig helt logisk forklaring. *s* :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cec5 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ja sånn er det, mens andre må vente i måneder/år før de får hjelp. Beklager, men kan ikke annet enn å irritere meg over slikt. Du må jo skjønne at ikke du er like mye verd som kongen f.eks.;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oppgitt ja Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ja sånn er det, mens andre må vente i måneder/år før de får hjelp. Beklager, men kan ikke annet enn å irritere meg over slikt. Med tanke på at han er vår konge, er det temmelig smålig av deg å være bitter fordi han får hjelp med en gang. Norge er et monarki, og det skulle bare mangle om vi ikke holdt han som dedikerer livet sitt til å representere landet, ved god helse. Herlighet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Du må jo skjønne at ikke du er like mye verd som kongen f.eks.;-) Og tilsvarende er det jo kjempelogisk at når Mette-Marit reiser hjem (til en stor stab håndplukkede ansatte) noen timer etter fødselen og Märtha føder utenfor sykehuset (men med hotline til både helikopter og hva man ellers måtte få behov for, skulle jeg tro), så er de imponerende forbilder som alle andre mødre bør beundre på det sterkeste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Og tilsvarende er det jo kjempelogisk at når Mette-Marit reiser hjem (til en stor stab håndplukkede ansatte) noen timer etter fødselen og Märtha føder utenfor sykehuset (men med hotline til både helikopter og hva man ellers måtte få behov for, skulle jeg tro), så er de imponerende forbilder som alle andre mødre bør beundre på det sterkeste. Jepp, men det er tross alt viktig å huske at det ikke er de kongelige selv, men media som må ta skylda for denne oppfatningen av dem som "noe utenom det vanlige". En jeg kjenner skrøyt så fælt over datteren sin som hadde vært oppe og gått bare to timer etter fødselen! Jeg hadde ikke hjerte til å si at det nok var ganske normalt nå til dags og at jeg var oppe og gikk bare en halvtime etterpå ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Du må jo skjønne at ikke du er like mye verd som kongen f.eks.;-) Ja, ærlig talt ass ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jepp, men det er tross alt viktig å huske at det ikke er de kongelige selv, men media som må ta skylda for denne oppfatningen av dem som "noe utenom det vanlige". En jeg kjenner skrøyt så fælt over datteren sin som hadde vært oppe og gått bare to timer etter fødselen! Jeg hadde ikke hjerte til å si at det nok var ganske normalt nå til dags og at jeg var oppe og gikk bare en halvtime etterpå ;-) Jada, det har du helt rett i. Jeg tipper M-M, i egenskap av tidligere alenemor, selv synes det er ganske teit når media slår stort opp at "Mette-Marit får tid til alt", når hun har prestert å gå ut av bilen og klippe over en snor, selv om hun har en ettåring hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 En livlege holder deg i live. En fastlege holder deg fast. En dyrlege er dyr. Helt logisk ;-) LOL. Takk for oppklaring, nå står alt så mye klarer for mge :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cec5 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Og tilsvarende er det jo kjempelogisk at når Mette-Marit reiser hjem (til en stor stab håndplukkede ansatte) noen timer etter fødselen og Märtha føder utenfor sykehuset (men med hotline til både helikopter og hva man ellers måtte få behov for, skulle jeg tro), så er de imponerende forbilder som alle andre mødre bør beundre på det sterkeste. Ja *slår et slag for hjemmefødsler*;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cec5 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Med tanke på at han er vår konge, er det temmelig smålig av deg å være bitter fordi han får hjelp med en gang. Norge er et monarki, og det skulle bare mangle om vi ikke holdt han som dedikerer livet sitt til å representere landet, ved god helse. Herlighet! Ja, jeg tror nok det er et offer for han å velte seg i luksus mot å holde noen taler her og der, delta i selskaper, reise verden rundt på vår regning etc. Stakkars stakkars kong Harald... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Jada, det har du helt rett i. Jeg tipper M-M, i egenskap av tidligere alenemor, selv synes det er ganske teit når media slår stort opp at "Mette-Marit får tid til alt", når hun har prestert å gå ut av bilen og klippe over en snor, selv om hun har en ettåring hjemme. Hehe, jeg hadde iallefall blitt gær'n i MM sitt sted. Tror ikke jeg hadde klart å holde munn til media heller ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ade|ina Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ja, jeg tror nok det er et offer for han å velte seg i luksus mot å holde noen taler her og der, delta i selskaper, reise verden rundt på vår regning etc. Stakkars stakkars kong Harald... "Ja, jeg tror nok det er et offer for han å velte seg i luksus mot å holde noen taler her og der, delta i selskaper, reise verden rundt på vår regning etc. Stakkars stakkars kong Harald..." Kunne ikke sagt det bedre selv "cec5" :-) Derfor er det heller ingen vits i at jeg tilfører stort, men jeg kan ikke annet enn å syntes dette er dypt urettferdig. Jeg ser ikke på kongefamilene som noe mer verdt enn mannen og kvinnen i gata. Men takk "cec5" du satte fine ord på det ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ade|ina Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Og tilsvarende er det jo kjempelogisk at når Mette-Marit reiser hjem (til en stor stab håndplukkede ansatte) noen timer etter fødselen og Märtha føder utenfor sykehuset (men med hotline til både helikopter og hva man ellers måtte få behov for, skulle jeg tro), så er de imponerende forbilder som alle andre mødre bør beundre på det sterkeste. Dette må da både Märtha og mm, selv syntes er flaut. Og bli skrytt opp i skyene for noe så latterlig. Mulig de ikke vet bedre - ikke Märtha iallefall, for hun vet vel ikke hvordan vanlige folk har det, men det burde da jammen mm. gjøre. Mulig hun har glemt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noami Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Ja sånn er det, mens andre må vente i måneder/år før de får hjelp. Beklager, men kan ikke annet enn å irritere meg over slikt. Appropos, så i en dokumentar om Elizabeth Taylor at en gang hun hadde vondt i magen eller noe lignende (i sin ungdom) så fikk hun sin favorittlege til å avbryte og lande flyet han satt i for å innkalle ham tilbake til sykehuset..eller var det anestilege... for hun ville bare ha ham og ingen annen..og han var selvsagt veeeldig smigret og kom som et skudd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Dette må da både Märtha og mm, selv syntes er flaut. Og bli skrytt opp i skyene for noe så latterlig. Mulig de ikke vet bedre - ikke Märtha iallefall, for hun vet vel ikke hvordan vanlige folk har det, men det burde da jammen mm. gjøre. Mulig hun har glemt det. Det tror jeg også, se nedenfor under toglis svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.