Gå til innhold

Hva sier jeg til barnevernet?


Gjest Jørgen pappa

Anbefalte innlegg

Gjest Jørgen pappa

Barnevernet merker at mye er veldig merkelig med min eks som har borderline, men fordi barna er forholdsvis blide og oppegående på skolen vil de ikke gjøre noe. De mener de ikke har hjemmel til dette, så lenge barna er fornøyd. Mora beskriver urovekkende opptreden i hjemmet, og barna er fjerne og mimikkløse på skolen - men altså rimelig fornøyde der.

Mora bryter kontakten med VOP, og å ta barna med til BUP gidder hun heller ikke selv om hun selv har søkt dem inn pga. atferdsforstyrrelser og mishandling (av andre enn henne).

Barnevernet har hengt seg opp i at barna er forholdsvis grei på skolen, og at jeg ikke går til barnefordelingssak.

Det tør jeg ikke, for da straffer hun barna hver eneste dag hjemme ved å ødelegge sakene deres/skremme dem og kommer med trusler om å skade dem.

Så lenge hele slekten min og hennes ikke får se barna, tør jeg ikke gå til sak. Hvem kan da fortelle meg det dersom hun blir psykotisk av stresset? Og vil barna tåle å ha det enda verre i 1- 2 år mens jeg kjører sak og mora blir enda mer uberegnelig?

I tillegg vil jeg aldri få samvær om jeg vinner en sak, og jeg tror heller hun vil rømme med barna eller skade seg og dem samtidig enn å la meg få dem om jeg vinner hovedomsorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier til barnevernet det du skrev her.. Be de om å tro deg.. Be de om å hjelpe deg og barna dine.. Lykke til

Jeg er enig med Serrada.

Har du kontakt med ett familierådgivningskontor?

De kan følge deg og hjelpe deg. Der kan du få hjelp til å finne ut hva som er best å gjøre til beste for hele din familie. De er vant til å arbide med slike saker som du beskriver her.

Der kan du gå for din egen del for å få personlig støtte og hjelp.

Det er lurt å bekrive din uro for barnevernet. De er også vant til å jobbe med den problematikken du bekriver.

Du har juridisk rett til samvær med barna dine. Det skal tungtveiene grunner til for at en far ikke skal få samværsrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...