Gå til innhold

Stemmehøring


Gjest Snoopy83

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Hvordan vil dette arte seg? Vil man høre klare, tydelige stemmer, eller vil det være en svak, skarp, hissende hvisking, slik man kan se Kristoffer Joner i Den Som Frykter Ulven får når noen berører ham eller han ser en trapp?

Eller er det helt individuelt?

Begynner stemmehøringen helt brått og plutselig, eller vil man høre antydninger til stemmer i starten? Sånn at hvis du egentlig hører en litt utydelig lyd fra et annet rom, så opplever du det som en indre stemme.

Jeg har lest på noen nettsidene om stemmehøring, men de kunne ikke gi meg slike detaljopplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg hører stemme eller lyder så er det akkurat som om det skulle være en vanlig stemme eller lyd. F.eks at jeg får melding på mobilen, går bort til mobilen og ser at jeg har slettes ikke fått noen melding.

Eller stemmen er en stemme som er i rommet og sier noe. "hei" eller "hallo" eller lignende. Bare at det ikke er noen der.

Enkelte ganger føler jeg litt etter at jeg hørte stemmen, at jeg egentlig har den ved eller rett bak høyre øre. Slik skjønner jeg at det var fra hodet mitt. En del ganger våkner jeg brått av at jeg blir vekt av en grusomt skummel stemme som håner meg når jeg sover. Eller sånn RETT etter at jeg har sovnet på en måte. Når det er slik er man ikke psykotisk. Kan og være stønning og snorking ved siden av meg i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Når jeg hører stemme eller lyder så er det akkurat som om det skulle være en vanlig stemme eller lyd. F.eks at jeg får melding på mobilen, går bort til mobilen og ser at jeg har slettes ikke fått noen melding.

Eller stemmen er en stemme som er i rommet og sier noe. "hei" eller "hallo" eller lignende. Bare at det ikke er noen der.

Enkelte ganger føler jeg litt etter at jeg hørte stemmen, at jeg egentlig har den ved eller rett bak høyre øre. Slik skjønner jeg at det var fra hodet mitt. En del ganger våkner jeg brått av at jeg blir vekt av en grusomt skummel stemme som håner meg når jeg sover. Eller sånn RETT etter at jeg har sovnet på en måte. Når det er slik er man ikke psykotisk. Kan og være stønning og snorking ved siden av meg i sengen.

Er det veldig plagsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig plagsomt?

For meg var det svært skremmende. Men det har stort sett gitt seg etter behandling.

Men noen sliter jo veldig med nesten konstante stemmer. Og de blir veldig lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

For meg var det svært skremmende. Men det har stort sett gitt seg etter behandling.

Men noen sliter jo veldig med nesten konstante stemmer. Og de blir veldig lei.

Lei? Blir de oppgitte?

Får man plass til den følelsen om man hører stemmer da? Jeg mener; når man er veldig redd and such...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei? Blir de oppgitte?

Får man plass til den følelsen om man hører stemmer da? Jeg mener; når man er veldig redd and such...

Husker da jeg var innlagt en dame som var svært frustrert over å høre så mye stemmer iallfall. Vet nå ikke jeg. Var bare en periode og bare en eller to setninger daglig liksom. Men hadde andre depressive og psykotiske symptomer også så hadde det jo forferdelig i tillegg pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd det et par ganger. Det er en stemme som tilhører en annen person som sier noe(strengt,sint) inne i hodet mitt akkurat som vedkommende var der. Husker jeg ble veldig skremt, fikk angst - ble ute av meg av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Har opplevd det et par ganger. Det er en stemme som tilhører en annen person som sier noe(strengt,sint) inne i hodet mitt akkurat som vedkommende var der. Husker jeg ble veldig skremt, fikk angst - ble ute av meg av det.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har opplevd det jeg. Kan hende det bare var en forvrengning av andre lyder.

Opplevde det i dag, derfor jeg postet dette.

Det er ikke så veldig skremmende syns jeg. Første gangen var det veldig skremmende, men jeg har liksom blitt vant at det kan komme.

Det som uroer meg er om jeg er i ferd med å utvikle schizofreni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har opplevd det jeg. Kan hende det bare var en forvrengning av andre lyder.

Opplevde det i dag, derfor jeg postet dette.

Det er ikke så veldig skremmende syns jeg. Første gangen var det veldig skremmende, men jeg har liksom blitt vant at det kan komme.

Det som uroer meg er om jeg er i ferd med å utvikle schizofreni...

Hvordan hørtes det ut, hva var forvregningen?

jeg lite om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Hvordan hørtes det ut, hva var forvregningen?

jeg lite om dette.

Det hørtes ut som en hånende stemme som sa "idiot" til meg... jeg hadde gjort noe rart inne i en butikk... mr. Sarkasme ville nok ment jeg var en idiot, ja... men mr. Fornuft ville sagt at jeg var rar...

Så hørte jeg dette ble sagt da jeg var på veg ut. Var nok noen bak meg som sa et eller annet, og så ble dette forandret til "idiot" i hjernen min.

Går egentlig mer og mer opp for meg... tenk om jeg blir skikkelig gal, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en hånende stemme som sa "idiot" til meg... jeg hadde gjort noe rart inne i en butikk... mr. Sarkasme ville nok ment jeg var en idiot, ja... men mr. Fornuft ville sagt at jeg var rar...

Så hørte jeg dette ble sagt da jeg var på veg ut. Var nok noen bak meg som sa et eller annet, og så ble dette forandret til "idiot" i hjernen min.

Går egentlig mer og mer opp for meg... tenk om jeg blir skikkelig gal, da...

Ok. Skjønner. Følte du deg som en idiot eller hadde du gjort noe idiotisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Ok. Skjønner. Følte du deg som en idiot eller hadde du gjort noe idiotisk?

Jeg følte meg idiotisk, fordi jeg hadde gjort noe rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg idiotisk, fordi jeg hadde gjort noe rart.

Da var det kanskje ikke så rart hvordan du hørte det. Jeg har også opplevd flere ganger å tabbe meg ut i butikken, og da føler jeg at folk ser på meg og tenker -hun var dum etc. Det er fordi det er jeg som føler meg dum, og antar at de andre tenker det (jeg vet jo ikke hva de tenker om de i det hele tatt så det eller brydde seg.)

Det er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoopy83

Da var det kanskje ikke så rart hvordan du hørte det. Jeg har også opplevd flere ganger å tabbe meg ut i butikken, og da føler jeg at folk ser på meg og tenker -hun var dum etc. Det er fordi det er jeg som føler meg dum, og antar at de andre tenker det (jeg vet jo ikke hva de tenker om de i det hele tatt så det eller brydde seg.)

Det er normalt.

Ja. Kjempe norrmalt. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...