Gå til innhold

Selvmordsforsøk


ritha1365380847

Anbefalte innlegg

ritha1365380847

Jeg prøvde sist uke å ta mitt liv med ca 2300mg sarotex, det resulterte kun i lett til moderat forgiftning.Jeg var på sykehuset under 2 døgn. En psykolog spurte meg kun om jeg hadde planer om å gjøre det igjen.Fikk ikke tilbud om noen form for hjelp. Nå en uke etter er ønsket om å dø der enda, kanskje mer nå som jeg vet jeg står alene.Egentlig vil jeg ha hjelp. Jeg har gått til psykolog tidligere så det påbevist at jeg har det tøft.Har pr.idag kun diagnose post traumatisk lidelse, panikk og sosial angst. Hvem kan hjelpe meg når helsevesenet rundt meg ikke gjør det?Tror dem jeg lyver om mine tanker og følelser? Hvorfor velger helsevesenet å ikke ta meg på alvor? Hvor er hjelpa? Ikke på denne sia av livet virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Sa du til psykologen at du ønsket å bli henvist?

Eller har du bedt fastlegen din henvise deg?

Om du ikke har gjort det, bør du snarest gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ritha1365380847

Når psykologen spurte om du hadde tenkt å gjøre det igjen, hva svarte du da?

Jeg svarte nei der og da.Var enda veldig slapp og svimmel og litt flau over hva jeg hadde gjort.Men jeg ga tydelig inntrykk av at jeg trengte kontakt med min psykrtiatiske sykepleier. Han kunne treffe meg en uke etter(han skal liksom komme idag). Selvsagt må jeg ta ansvar for mitt liv og helse, men burde ikke helsevesenet se at nå hadde jeg nådd bunn? Ingen vil prate om det jeg gjorde, søstra mi sin kommentar var at jeg er egoistisk som ikke tenker på familien når jeg gjør sånn. Jeg ba via legen om psykolog for en tid tilbake. Etter en vurderingstime mente de jeg hadde bruk for samtaler men de kunne ikke tilby noe før tidligst oktober. Hva med nuet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ritha1365380847

Sa du til psykologen at du ønsket å bli henvist?

Eller har du bedt fastlegen din henvise deg?

Om du ikke har gjort det, bør du snarest gjøre det.

Jeg ba fastlegen henvise meg for en tid tilbake og jeg var på et formøte så de kunne avgjøre om jeg skulle få hjelp eller ikke. De fant ut at jeg hadde bruk for timer hos psykolog men de kunne ikke hjelpe før tidligst i oktober. Det er ganske lenge å vente når jeg sliter som jeg gjør. Jeg vil jo egentlig leve og ha det bra men i det siste har ønsket om å gjøre det slutt bare blitt sterkere og sterkere og det skremmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

marlenexxx27

Jeg svarte nei der og da.Var enda veldig slapp og svimmel og litt flau over hva jeg hadde gjort.Men jeg ga tydelig inntrykk av at jeg trengte kontakt med min psykrtiatiske sykepleier. Han kunne treffe meg en uke etter(han skal liksom komme idag). Selvsagt må jeg ta ansvar for mitt liv og helse, men burde ikke helsevesenet se at nå hadde jeg nådd bunn? Ingen vil prate om det jeg gjorde, søstra mi sin kommentar var at jeg er egoistisk som ikke tenker på familien når jeg gjør sånn. Jeg ba via legen om psykolog for en tid tilbake. Etter en vurderingstime mente de jeg hadde bruk for samtaler men de kunne ikke tilby noe før tidligst oktober. Hva med nuet?

Hvis du sa nei, så er det vel ikke så lett å gjette seg til at du egentlig mente ja...?

Og hvis du fikk avtale med en psykepleier, så har du jo oppfølging...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enigma36

Hei. Jeg er bipolar 2 og har aldri vært innlagt for selvmordsforsøk e.l

Men for en tre ukers tid siden ville min psykiater legge meg inn fordi hun skjønte at det var fare på ferde. Hun krysseksaminerte meg for hun skjønte at jeg hadde slike tanker, og planla å ta kvelden, måten jeg skulle gjøre det på, når osv.

Jeg måtte love 100% at jeg ikke kom til å gjøre noe over helgen før jeg fikk lov til å gå derfra, og så skulle hun ta imot meg på mandag igjen.

Hun er en veldig pliktoppfyllende psykiater, og hun vet at jeg ikke ville nøyd meg med et forsøk på selvmord på noen usikker måte, som sjæring av pulsårer eller tabletter, Og hun vet at jeg ikke ville kunnet leve med å mislykkes i dette. Jeg har som sagt aldri gjort noe forsøk, men hvis jeg bestemmer meg, da er det slutt. Garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...