Gå til innhold

Urter i matoppskrifter

Gjest urteberta

Anbefalte innlegg

Gjest urteberta

Hva er kjørvel, får man det bare tørket eller som potteurt? Ligner det på noen andre urter?

Når det står persille i en oppskrift, er det kruspersille eller bladpersille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... Hva er kjørvel? Vel, det er en urt som sies å ha helbredende egenskaper. Veldig god å bruke i f.eks salater, sauser og supper. Passer godt sammen andre urter som blir brukt rundt Middelhavet.

Blad- eller kruspersille? Tja, kruspersille er jo fin som pynteurt, eller i maten hvis den hakkes veldig fint. Jeg foretrekker oftest bladpersille, da jeg mener den har mer smak.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urteberta

Tja... Hva er kjørvel? Vel, det er en urt som sies å ha helbredende egenskaper. Veldig god å bruke i f.eks salater, sauser og supper. Passer godt sammen andre urter som blir brukt rundt Middelhavet.

Blad- eller kruspersille? Tja, kruspersille er jo fin som pynteurt, eller i maten hvis den hakkes veldig fint. Jeg foretrekker oftest bladpersille, da jeg mener den har mer smak.

Lykke til!

Tusen tusen takk! Kjøper du kjørvel i krydderglass, eller fersk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk! Kjøper du kjørvel i krydderglass, eller fersk?

Så sant jeg har tilgang på friske urter velger jeg ladri annet, men tørket kjørvel fungerer greit. Persille derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urteberta

Så sant jeg har tilgang på friske urter velger jeg ladri annet, men tørket kjørvel fungerer greit. Persille derimot...

Enig, tørket persille er blææh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...