Gjest urteberta Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Hva er kjørvel, får man det bare tørket eller som potteurt? Ligner det på noen andre urter? Når det står persille i en oppskrift, er det kruspersille eller bladpersille? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bes2 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Tja... Hva er kjørvel? Vel, det er en urt som sies å ha helbredende egenskaper. Veldig god å bruke i f.eks salater, sauser og supper. Passer godt sammen andre urter som blir brukt rundt Middelhavet. Blad- eller kruspersille? Tja, kruspersille er jo fin som pynteurt, eller i maten hvis den hakkes veldig fint. Jeg foretrekker oftest bladpersille, da jeg mener den har mer smak. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest urteberta Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Tja... Hva er kjørvel? Vel, det er en urt som sies å ha helbredende egenskaper. Veldig god å bruke i f.eks salater, sauser og supper. Passer godt sammen andre urter som blir brukt rundt Middelhavet. Blad- eller kruspersille? Tja, kruspersille er jo fin som pynteurt, eller i maten hvis den hakkes veldig fint. Jeg foretrekker oftest bladpersille, da jeg mener den har mer smak. Lykke til! Tusen tusen takk! Kjøper du kjørvel i krydderglass, eller fersk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bes2 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Tusen tusen takk! Kjøper du kjørvel i krydderglass, eller fersk? Så sant jeg har tilgang på friske urter velger jeg ladri annet, men tørket kjørvel fungerer greit. Persille derimot... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest urteberta Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Så sant jeg har tilgang på friske urter velger jeg ladri annet, men tørket kjørvel fungerer greit. Persille derimot... Enig, tørket persille er blææh! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.