Gå til innhold

Ang Zyban og Edronax


Gjest prematur

Anbefalte innlegg

Gjest prematur

Det har vært endel snakk om Zyban her i det siste.

Jeg vet jo at dette stort sett bare skrives ut mot røykeavvenning i Norge, men har lest litt rundt og det virker som om det er et veldig bra AD.

Jeg leser at noen opplever og gå litt ned i vekt (mister matlysten?) på den, samt at den er bra på bipolar depresjon.

Jeg har et problem med overvekt og er egentlig ganske fortvilet over situasjonen. Nå er bmi'en min på 28.

Tror du dette, pluss det faktum at jeg er bipolar, med hovedvekt på depresjoner, kunne gjort at jeg ville få denne medisinen utskrevet mot depresjon (og på blå resept etterhvert hvis den viser seg og fungere)?

Jeg har forsøkt det meste av ssri, samt remeron og efexor, uten at effekten har vært veldig god over tid.

Bruker stemningsstabiliserende også, men har en tendens til og kutte de ut i perioder fordi jeg føler at de bare er med på og øke vekten min.

Så til sist lurte jeg på Edronax, og i hvilke tilfeller denne brukes?

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest enigma36

Jeg har brukt Zyban i 14 dager nå, fordi en venninne hadde det liggende. Jeg tror det er et veldig godt antidepressivt middel for meg (er også bipolar) Den har heller ikke libido-bivirknnger på meg, og på vanlig ssri kommer de problemene etter tre dager, like sikkert som banken! Da er det jo rett og slett for for jævlig (unnskyld uttrÿkket, det er sjelden jeg bruker det)

at vi ikke skal få det på blå resept.

Eller hva mener du NHD?

Jeg har ikke oversikt over hva jeg har kostet samfunnet i forbindelse med medisinutprøving. Minst 5 antidepressiva og flere nevroleptika....som har blitt seponert etter en 14 dagers tid!

Lamictale tør jeg ikke å seponere, den må jeg ha i bunn. Men det er jo helt ille at vi isåfall ikke skal få Zybanen på blå resept, hvis den virkelig hjelper. Andre med somatiske sykdommer kan få medisiner for flere hundre tusen i året. Dette er billig og livreddende hjelp for de som responderer positivt på det!

Dessuten, når Høybråten og resten av mulla-gjengen i regjeringa på død og liv vil ha slutt på røyking, burde preparatet vært fullstendig gratis til alle røykere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...