heidin Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 En venninne av meg mistet kjæresten sin i en trafikkulykke forrige helg. Jeg sliter litt med hvordan jeg skal "gå frem" ovenfor henne. Vil jo gjerne være en god støtte samtidig som jeg er redd for å være for pågående..Jeg har ikke kjent henne lenger enn i litt over ett år, men vi har fått god kontakt denne tiden; jeg ble kjent med henne gjennom kjæresten hennes som omkom. Hvordan skal jeg være en best mulig støttespiller for min venninne i denne tiden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare være tilgjengelig Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Du bør være der, tilby at du kommer innom osv, og la henne bestemme hva hun trenger, Har hun familie osv rundt seg nå, kan det være at hun ikke trenger deg så mye i disse ukene, kanskje hun vil at du skal være der, la det være opp til henne. Like viktig (egentlig mye viktigere) er hva du gjør om en måned, til sommeren og utover høsten. Det er da man er ensom, trenger hjelp til å komme seg ut, til å gjøre noe sammen med en lørdagkveld osv. Sammen med noen som man kan le masse sammen med, og som allikevel forstår at man ikke er ferdig med sorgen og kan gråte hele neste dag. I tiden som kommer, ta kontakt med jevne mellomrom. Inviter henne med på ting du skal, og ikke gi opp selv etter ti ganger hun sier nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ved å være der.... Alle mennesker sørger forskjellig, men de aller fleste setter pris på at andre bryr seg. Du kan gjøre noe praktisk, komme med godt brød eller en suppegryte. Stikke innom, vær forberedt på å gå etter fem minutter eller fem timer. Tilby din hjelp i begravelsen, til alle småting som må gjøres i løpet av en dag og som kan virke helt uoverkommelige. Sende en SMS innimellom. Og huske henne på spesielle dager, og på vanlige dager. Hun vil trolig sette pris på å få snakke med noen som kjente han, og som har minne om han. Kanskje du ahr bilder som kan være fine for henne å se på. Hun vet sikkert ikke selv enda hvorda du kan være der for henne. Så det viktigste er at du er der, og er tilgjengelig. hun har en lang lang vei å gå og det finnes ingen snarveier. Klem til dere bege fra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et forslag Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Det finns en nettside som riktignok handler om kjærlighetssorg etter brudd, men som likevel har mange råd som kan brukes også ved dødsfall. http://hjertesorg.tripod.com/ Så fint at hun har en god venninne som deg, som bryr seg! Pass på at du ikke sliter deg helt ut, men at du også tar vare på deg selv ved å tre tilbake innimellom og gjøre dine egne ting. Da får du mer overskudd til å stille opp for henne når hun trenger noen å snakke med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kizza1365380506 Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg ville oppsøkt henne og sagt at jeg var der for henne dag og natt. Om det så bare var for å si hei og vite at jeg var der. Ja kanskje stukket innom en liten tur, eller ringt hver dag. Det er ikke alltid så mye som skal til. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.