grepp Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg er plaget med utslett i ansiktet, sitter veldig mye foran pc-skjerm. Jeg er hoven og rød/flammete fra nese-kinn til over øyne. Tørr. Kjennes nesten ut som solbrenthet. Forsvinner når jeg ikke sitter foran skjerm. Det merkelige er at jeg kun bruker LCD-skjermer, og IKKE crt-skjermer, som stråler mye. LCD-skjermer stråler jo ikke. Hva er dette?Oppsto for 3-4 måneder siden, aldri hatt slik tidligere. Har jobbet foran skjerm i mange år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/181096-utslett-i-ansiktet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Hei, jeg føler meg ikke helt overbevist om at dette har med skjermen å gjøre, i alle fall ikke strålingen den sender ut. Denne strålingen er er svært lite intens, og det foreligger meg bekjent ikke overbevisende dokumentasjon på helseskader forårsaket av denne type stråling. Det vi vet er at det rundt computere kan bygge seg opp elektrostatisk felt, som kan medføre større partikkeltetthet (les støv) rundt skjermen. Det kan kanskje medføre eksemforandringer hos disponerte. Det er mange mesnnesker som har utslett i ansiktet, og jeg tror de fleste av dem bruker tid foran pc´er uten at dette har noen sammenheng. Vi hadde de samme ut type utslett før uten at vi satt foran skjermer. Det litt merkelige er at du sier det forsvinner når du er borte fra skjermen? Det tyder jo på en sammenheng. Hva gjør du når du er borte fra skjermen. Er du mye ute og får sol i ansiktet? Sol er noe av det beste som finnes for eksemer. Det kan forsvinne som dugg for solen. Det er ikke så lett å spekulere i hvilket type utslett du har. Du sier ikke så mye om det, men lokalisasjonen til området rundt nese, kan trekke i retning av et seborroisk eksem. Det debuterer ofte i ungdom/tidlig voksen periode. Tipset er vel å bruke noe mindre tid foran skjermen, det er godt med frisk luft også. Henger utslettet i, er det lov å bruke litt hydrokortison som fås reseptfritt på apoteket. Du kan ikke gjøre mye galt med den, og den lindrer. Forsvinner ikke problemet, kommer du vel ikke utenom legen din. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/181096-utslett-i-ansiktet/#findComment-1226154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.