Gå til innhold

Medisin (mot angst) som ikke gjør at en mister tiltakslysten?


ip99

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ialt brukt to forskjellige SSRI preparater, (Fevarin og Seroxat) mot angst og tvangslidelse over mange år. Da jeg sluttet med disse så var det liksom som om følelsene kom tilbake, eller de ble mye sterkere, følte meg ikke lenger så likegyldig til ting, og fikk faktisk mer tiltakslyst uten dem tror jeg. Nå har jeg begynnt å kjede meg mer også, for at jeg ikke arbeider eller går på skole, før brydde jeg meg ikke på en måte, nå vet jeg ikke om det er medisinene eller ikke men det skjedde etter at jeg sluttet. Det må jeg sies å være en ytters skummel virkning det at en mister så mye motivasjon og tiltakslyst av dem. En annen ting er at disse virkningene kom ytterst snikende, slik at jeg ikke ble klar over dem før etter at jeg hadde sluttet. Så hvorfor holder jeg meg ikke unna da? Det som har skjedd er at jeg er blitt veldig engstelig for alle slags ting, er liksom engstelig hele tiden, den ene tingen etterfølger den andre. Det andre er at jeg føler meg til tider veldig nedfor. Så derfor leter jeg etter en medisin som ikke gjør at en mister tiltakslyst og motivasjon. Noen som har lignende erfaringer og har funnet noen medisin der det ikke skjer. Tør nesten ikke å forsøke på noen annen medisin er så redd for å miste det lille av motivasjon og tiltakslyst og ende opp med å bare la livet seile forbi. Håper noen har noen gode råd.

Nå må jeg ta med at jeg jo ikke vet at det var medisinene, men på meg virker det sannsynlig at det ihvertfall hadde noe med det å gjøre.

Kan kansje MAO-hemmere være et bedre valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det lenge siden du sluttet med medisinene? Hvis du nylig har sluttet tror jeg ikke det er så uvanlig med en periode (litt lik den man kan ha under opptrapping) som man blir mer urolig og engstelig.

At du mistet tiltakslysten er jo synd da, for SSRI skal jo liksom hjelpe for det, ikke mot det :P

Selv får jeg økt energi og bedre humør av Tolvon. Bruker mellom 10 og 30 mg egentlig for søvn, men så har den den heldige virkningen på meg at humøret og effektiviteten stiger også, i hvert fall innimellom.

Men Tolvon er et SNRI tror jeg (vet ikke hva forskjellen er), men den har også noe angstdempende virkning. Eneste jeg syns er negativt med den er at jeg blir sulten konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Zoloft, noe som hjelper veldig mot min angst. Kan vel si at jeg har fått et nytt liv :-) Jeg har ikke mistet noe tiltakslyst, tvert i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden du sluttet med medisinene? Hvis du nylig har sluttet tror jeg ikke det er så uvanlig med en periode (litt lik den man kan ha under opptrapping) som man blir mer urolig og engstelig.

At du mistet tiltakslysten er jo synd da, for SSRI skal jo liksom hjelpe for det, ikke mot det :P

Selv får jeg økt energi og bedre humør av Tolvon. Bruker mellom 10 og 30 mg egentlig for søvn, men så har den den heldige virkningen på meg at humøret og effektiviteten stiger også, i hvert fall innimellom.

Men Tolvon er et SNRI tror jeg (vet ikke hva forskjellen er), men den har også noe angstdempende virkning. Eneste jeg syns er negativt med den er at jeg blir sulten konstant.

Det er vel over to måneder siden nå, så da burde det vel ha normalisert seg, men en kan jo aldri vite. Har jo brukt medisin i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...