Gå til innhold

Pappa med fødselsdepresjon


Dep Pappa

Anbefalte innlegg

Jeg hadde fødselsdepresjon også når jeg fikk mitt første barn, men jeg føler at det er mye verre nå andre gang. Mye pågrunn av at jeg jo må ta meg av det største barnet.

Jeg føler ingen glede og vil bare sove, men sover veldig dårlig. Når barnet gråter er det som kniver i magen som vris rundt. Jeg har vært hos lege og ble 40% sykmeldt.

Jeg føler at jeg må komme meg på beina så fort som mulig for å kunne støtte familien.

Jeg har tenkt på såkalte "lykkepiller", men har jo hørt om mye bivirkninger.

Psykologtime er heller ikke lett å få.

Hva anbefaler dere meg å gjøre (er lykkepiller å gå for langt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Antidepresiva har kanskje sine bivirkninger. Men det gjelder å sette fordeler og bakdeler opp mot hverandre. Jeg gråt da jeg gikk fra legen og var sykemeldt og hadde en resept på antidepr. i vesken. Men jeg takker alle guder for at jeg hørte på legen.

Det å aldri få hvile, sove om natten og så videre, kan ta knekken om hvem som helst. Har dere en "vaktordning" slik at dere kan sove hver deres natt? Begge trenger jo ikke nødvendigvis ligge i samme rom som babyen. Dersom du ikke står opp med babyen om natten har du kanskje mulighet for å ligge i ett annet rom?

Dersom det eldste barnet går i barnehage el.l. kan du kanskje sove litt om dagen.

Husk å få nok frisk luft. Å gå på tur/trimme hjelper alltid når en sliter med depresjoner. Det viktigste er at du tar deg tid til å være deg selv innimellom. Slik som du må la mamma'en få tid for seg selv iblandt også.

Kanskje dette ble litt rotete, men jeg håper du fikk litt fornuft ut av det!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...