Gå til innhold

Microfiberkluter, hvordan?

Gjest den sorte dame

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame

Hvor mange har dere?

Ser man får kjøpt en til bad, en til kjøkken, en til støvtørking, en til vindu og en til gulv!!!

Har dere en av hver farge?

Hvordan bruker dere disse og hvordan vasker dere de? Sammen, hvor ofte?

Kan jo ikke sette på en vaskemaskin med bare en klut...???

Har ett par sånne kluter, men bruker de ikke riktig! De er blitt brukt med såpe og jeg vasker de i maskin med annet OG vaskemiddel, det har bare blitt sånn...

Noen som bruker disse helt riktig og kan gi meg "oppskriften"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker de tørre eller med bare vann, vasker de i vaskemaskinen med vanlig vaskemiddel, men du skal ikke bruke tøymykner!

Har ikke de fra jordan med farger, men noen hvite jeg har kjøpt på kid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindaaa

Bruker de tørre eller med bare vann, vasker de i vaskemaskinen med vanlig vaskemiddel, men du skal ikke bruke tøymykner!

Har ikke de fra jordan med farger, men noen hvite jeg har kjøpt på kid.

Hei du.

Micrfiber kluter skal brukes uten såpe, og uten skyllemiddel. Dette for at tråene i kluten ikke skal bli ødelagte.

Hvis du vil ha best mulig resultat vask kluten kluten på ca 80 grader uten skyllemiddel. Bruk den deretter uten såpe.

Eidsvoll miljøprodukter har veldig bra kluter, de har noe som heter poleringsklut også...den er til vinduer / speil ect.

Jeg vasker hjemme hos folk med de produktene og alle er kjempe fornøyde!!

Vasker et vindu på noen minutter, uten en stripe etterpå... noe som alle burde prøve selv. Kan bare ikke sammenlignes med nal, sprayflaske, klut osv. Det setter heller ikke riper noe sted, og du slipper den "hinna" andre vaskemiddler legger igjen.

Vet en del om renhold og hva som er best å bruke hvor også noen priser... bare å spørre.

God vask.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

Hei du.

Micrfiber kluter skal brukes uten såpe, og uten skyllemiddel. Dette for at tråene i kluten ikke skal bli ødelagte.

Hvis du vil ha best mulig resultat vask kluten kluten på ca 80 grader uten skyllemiddel. Bruk den deretter uten såpe.

Eidsvoll miljøprodukter har veldig bra kluter, de har noe som heter poleringsklut også...den er til vinduer / speil ect.

Vasker et vindu på noen minutter, uten en stripe etterpå... noe som alle burde prøve selv. Kan bare ikke sammenlignes med nal, sprayflaske, klut osv. Det setter heller ikke riper noe sted, og du slipper den "hinna" andre vaskemiddler legger igjen.

Vet en del om renhold og hva som er best å bruke hvor også noen priser... bare å spørre.

God vask.

Linda

Så var det noen som sa at klutene helst ikke bør vaskes sammen med andre kluter/håndkær pga lo. At lo tetter igjen porene i microfiberklutene. Siden man da ikke vasker en klut alene er det anbefalt å småkoke klutene i en kjele med 1 ss vaskepulver.

Hva sier du om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angelica bom

Hei du.

God vask.

Linda

Kan du fortelle meg hvordan du går fram når du går over parkett/laminat med tørrmoppen. Kaster du lodotter i søppeøbøtta og rister resten ut vinduet? Tørrmopp skal vel ikke vaskes? Har HaRa-produkter jeg da, men ikke tørrmopp. Men lurer på å kjøpe en slik nå. Men virker rungvint å bli kvitt støv og lo når det først har festet seg på tørrmoppen. Kan jo ikke støvlegge hele nabolaget ved å riste den mot naboen heller! Fuglene ville kanskje være glad for å få lo til redebygging, men... Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle meg hvordan du går fram når du går over parkett/laminat med tørrmoppen. Kaster du lodotter i søppeøbøtta og rister resten ut vinduet? Tørrmopp skal vel ikke vaskes? Har HaRa-produkter jeg da, men ikke tørrmopp. Men lurer på å kjøpe en slik nå. Men virker rungvint å bli kvitt støv og lo når det først har festet seg på tørrmoppen. Kan jo ikke støvlegge hele nabolaget ved å riste den mot naboen heller! Fuglene ville kanskje være glad for å få lo til redebygging, men... Tips?

Jeg har Eidsvoll tørrmopp, og den vasker jeg sammen med de andre mikrofiberklutene.

Underveis i rengjøringen rister jeg moppen utendørs. Men så har jeg stor hage, og naboene er langt nok unna til at de ikke merker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lindaaa

Når jeg bruker tørrmopp pleier jeg ta av de værste lodottene å putte de i søppla...og så pleier jeg støvsuge den av og til... gjør ingenting å vaske tørrmoppen sammen med de andre klutene.

Jeg har over 30 microfiber kluter og de har holdt seg veldig bra, og ikke merket noen forskjell på de selv om jeg vasker de med håndklær.(jeg liker at håndklærne er litt stive, blir liksom tørrere på kroppen da.)

Tviler på at det setter seg lo inni klutene fordi du vasker de med andre ting som skal vaskes på 70 -80 grader.

Har også hørt at noen koker klutene i kjele, og har prøvd det selv... men vil ikke si det er noen stor forskjell.

Lindaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingmamma

Når jeg bruker tørrmopp pleier jeg ta av de værste lodottene å putte de i søppla...og så pleier jeg støvsuge den av og til... gjør ingenting å vaske tørrmoppen sammen med de andre klutene.

Jeg har over 30 microfiber kluter og de har holdt seg veldig bra, og ikke merket noen forskjell på de selv om jeg vasker de med håndklær.(jeg liker at håndklærne er litt stive, blir liksom tørrere på kroppen da.)

Tviler på at det setter seg lo inni klutene fordi du vasker de med andre ting som skal vaskes på 70 -80 grader.

Har også hørt at noen koker klutene i kjele, og har prøvd det selv... men vil ikke si det er noen stor forskjell.

Lindaaa

Takk for svar! Da fortsetter jeg å vaske de i maskina sammen med andre håndklær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det veldig dyrt da?

De er ganske dyre, husker ikke helt prisen, men det er 15 stk i pakka. Synes det er verdt det for de er utrolig effektive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen1365380808

Så var det noen som sa at klutene helst ikke bør vaskes sammen med andre kluter/håndkær pga lo. At lo tetter igjen porene i microfiberklutene. Siden man da ikke vasker en klut alene er det anbefalt å småkoke klutene i en kjele med 1 ss vaskepulver.

Hva sier du om dette?

Du kan koke kluter i kjele, men det kan bli for varmt, spesielt i bunnen, så pass godt på hvis du gjør det. Mikrofiberkluter smelter hvis det blir for varmt, og da blir både kluten og kjelen ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindaaa

Du kan koke kluter i kjele, men det kan bli for varmt, spesielt i bunnen, så pass godt på hvis du gjør det. Mikrofiberkluter smelter hvis det blir for varmt, og da blir både kluten og kjelen ødelagt.

Ja, det er sant... og hvis du vasker steikeplatene når de er varme smelter kluten. da ødelegger du kluten... blir akkurat som smeltet plastikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...