Gå til innhold

Vaskehjelp hjemme?

Gjest gomle

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har vaskehjelp hjemme? Hvor mye betaler dere pr time, og hvor mange timer bruker hun på å vaske huset deres? Hva gjør hun av vask? Hvor stort hus har dere? Har dere hjelp hver uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det. Deilig. Betalte 300,- pr. gang (tror jeg). Ho brukte ca. 2,5 timer og støvsugde hele huset (ca. 150 m2) og vasket gulvene. Ho tørket også litt støv, men ikke alltig perfekt. Ho vasket også badene inkl. do, vask og speil.

Det som var deiligst var at hele huset ble tatt samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vaskehjelp 3-4 timer hver fredag. Som utfører det ukentlige renholdet. Betaler kr 140,- pr time.

Hun har nøkkel, og vi kommuniserer gjennom en kladdebok, som ligger framme når hun kommer, med hva vi ønsker utført den aktuelle fredagen.

Noe av det hun gjør, er std hver fredag, andre ting er ekstraordinære, som vindusvask, ekstra-shining av baderom osv.

Hovedrengjøring gjør vi sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindaaa

Jeg vasker hjemme hos folk, da har jeg alt utstyr selv... bortsett fra såper de forskjellige vil jeg skal bruke hjemme hos de.

Jeg tar 200 i timen, og bruker 2-3 timer ( kommer jo ann på str på huset) da vasker jeg også vinduer, tak, vegger ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker hjemme hos folk, da har jeg alt utstyr selv... bortsett fra såper de forskjellige vil jeg skal bruke hjemme hos de.

Jeg tar 200 i timen, og bruker 2-3 timer ( kommer jo ann på str på huset) da vasker jeg også vinduer, tak, vegger ved behov.

Da må jeg bar spørre deg: er det vanlig å vaske med salmiak? Vi skulle vaske oss ut av en leid leilighet og fikk beskjed om at den måtte vaskes med salmiakk. Jeg synes dette vaskemiddelet er helt forferdelig, det kan vel ikke være nødvendig? Får vondt i nesa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lindaaa

Da må jeg bar spørre deg: er det vanlig å vaske med salmiak? Vi skulle vaske oss ut av en leid leilighet og fikk beskjed om at den måtte vaskes med salmiakk. Jeg synes dette vaskemiddelet er helt forferdelig, det kan vel ikke være nødvendig? Får vondt i nesa

Hos litt eldre folk så er det ofte det som er det eneste som tar skitten:))

Etter at jeg har startet å bruke microfiber er det ikke mye salmiakk i mitt hus i allefall:)

Men hvis det er røyket i et hus og taket er gult... er det ganske håpløst å få vekk, bare drar skitten utover.

Da pleier jeg å ha litt salmiakk i vannet, da det er så sterkt at det tar alt fett osv.Og det funker jo hvis du bruker gammelt utstyr...

Etter at jeg prøvde microfiber fra Eidsvoll miljøprodukter, kommer jeg aldri til å bruke noe anet.

Vasker et vindu med bare kluten og vann, deretter en poleringsklut... vinduet skinner rent og pent på under halve tiden du bruker med nal, såpe, vann, kluter og det du nå måtte bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...