Gå til innhold

Trenger ny sykkel....

nyca

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny sykkel, da den gamle sa opp abonementet for mange år siden. Har noen tenåringsgutter i familien som har kjøpt sykkler på europris, og er strålende fornøyde. Vet noen hvordan de voksene sykkelene der er? Har nemlig ikke særlig mye penger å legge i en tråmaskin nå, og jeg skal ikke sykle veldig langt. Den trenger heller ikke å være super duper bra. Så lenge den fungerer til det den skal... Kom med positive og negative erfaringer om dere har noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For vanlig bruk er det helt ok. Selv er jeg så kresen at jeg tråkker rundt på en sak til 12.000,- :-)

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vanlig bruk er det helt ok. Selv er jeg så kresen at jeg tråkker rundt på en sak til 12.000,- :-)

Åy, ja da må du vel tråkke hele tiden, for den kan du vel ikke sette fra deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åy, ja da må du vel tråkke hele tiden, for den kan du vel ikke sette fra deg?

Det kommer litt an på hvor jeg er, men en feit kjetting er påkrevd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer litt an på hvor jeg er, men en feit kjetting er påkrevd :-)

Hvor kan man være uten å låse sykklen? Jeg har en sykkel som er verdt en tredjedel av din, men den er mye verdt for meg, så jeg går aldri fra den:) Du har sikkert litt peiling på sykler, så jeg spør deg: Sykkelen min har blitt full av rust på kjedet i vinter, hva gjør jeg? Har ennå ikke tatt årets første sykkeltur, men nå kribler det i bena!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man være uten å låse sykklen? Jeg har en sykkel som er verdt en tredjedel av din, men den er mye verdt for meg, så jeg går aldri fra den:) Du har sikkert litt peiling på sykler, så jeg spør deg: Sykkelen min har blitt full av rust på kjedet i vinter, hva gjør jeg? Har ennå ikke tatt årets første sykkeltur, men nå kribler det i bena!

Det beste er sikkert å bytte kjede, hvis det er mye rust. Ellers kan du forsøke å gi det et oljebad. Er du ikke veldig nøye på det, kan du også nøye deg med å smøre det skikkelig godt.

Det er lurt å ta av kjedet når man vinterlagrer, og oppbevare det der det ikke ruster :-)

"....................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er sikkert å bytte kjede, hvis det er mye rust. Ellers kan du forsøke å gi det et oljebad. Er du ikke veldig nøye på det, kan du også nøye deg med å smøre det skikkelig godt.

Det er lurt å ta av kjedet når man vinterlagrer, og oppbevare det der det ikke ruster :-)

"....................................."

Takk for tipset:) Sykklen har stått under tak, men det var visst ikke nok. Kanskje best å skifte, før det ødelegger tannhjulene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les denne om sykler til under tusenlappen:

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article372946.ece

Sjekk XXL (xxl.no) og Biltema, og sammenlign med Europris sin. (Jeg aner ikke hvem som er best i billig-segmentet, men om du vil ha alternativer, så er det jo greit å se hva som er å få tak i til den prisen)

Tusen takk for kjempe grei link!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...