Gå til innhold

Noen som tar yasmin p-piller her?

Gjest yasminnn

Anbefalte innlegg

Gjest yasminnn

Jeg har nettopp begynt å ta dem, lurer på om det er normalt at mensen forsvinner med en gang man begynner på brettet? Synes det var så lite blod...

Og, er det noe dere har registrert etter å ha begynt på dem, som vektøkning, uren hud, e.l? Bare lurer på hva jeg kan forvente meg.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yasmin skal ha mindre bivirkninger enn andre p-piller. Men man reagerer forskjellig på hormonene. Husk at blødningen man får når man bruker p-piller er kunstig. Det er ikke mensen, bare en blødning. Derfor er det annerledes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynte på de, fikk jeg sinnsyk hodepine i to dager før hver mens. Det var virkelig ikke til å holde ut. I tillegg var jeg så premenstruell at halve kunne vært nok. Bytte tilbake til gode gamle Marvelon etter et par mnd, og da var plagene borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yassminna

Yasmin skal ha mindre bivirkninger enn andre p-piller. Men man reagerer forskjellig på hormonene. Husk at blødningen man får når man bruker p-piller er kunstig. Det er ikke mensen, bare en blødning. Derfor er det annerledes

Yasmin skulle ha mindre bivirkninger enn andre p-piller da de kom på markedet for 2 eller 2 år siden.

Nå er den satt på statens overvåkningsliste for å rapportere inn alle bivirkninger som blir gitt, da den har vist å ha høyere blodpropprisiko og andre bivirkninger. Meldt inn 18 flere tilfeller av dødsfall og alvorlige bivirkninger.

Selv fikk jeg ingen vektøkning, men veldig ren hud. Dessverre fikk jeg hurmøsvingniner, kort lunte og synsforstyrrelser, så måtte slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astral

Har tatt Yasmin i 4 år, aldri hatt noe som helst problem med den. Mindre mens, kortere mens, ikke pms, ren hud... Ikke opplevd noe negativt overhodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lalala1365380457

begynte på den for 3 år siden, sluttet etter noen måneder. ble så ekstremt humørsyk at jeg hadde det helt forjævlig. begynte å grine over ingenting, ble sint for ingenting.. begynte på p-sprøyte isteden, fornøyd med det valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...