Gjest klarer ikke.. Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Stå på ett ben og gjøre hvada? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Sitte på en fleskball og holde balansen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tottlå Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Stå på en skumgummi-pute.... skifte fra en fot til en annet, mens du lukker øynene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prøver å forklare Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg vet ikke om jeg klarer å forklare det, men det er en yogaøvelse som skal gi bedre balanse. Stå på et ben og sett den andre foten mot kneet ditt. Foten skal peke mot siden. Altså ikke framover. Klarer du å få foten høyere opp er det bra, men i begynnelsen kan du la foten hvile på bakken men danne denne "trekanten". Putt håndflatene mot hverandre, og når du har balansen strekker du armene opp over hodet ditt. Håndflatene mot hverandre. Strekk opp. Stå, og ha blikket mot et punkt foran deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tottlå Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg vet ikke om jeg klarer å forklare det, men det er en yogaøvelse som skal gi bedre balanse. Stå på et ben og sett den andre foten mot kneet ditt. Foten skal peke mot siden. Altså ikke framover. Klarer du å få foten høyere opp er det bra, men i begynnelsen kan du la foten hvile på bakken men danne denne "trekanten". Putt håndflatene mot hverandre, og når du har balansen strekker du armene opp over hodet ditt. Håndflatene mot hverandre. Strekk opp. Stå, og ha blikket mot et punkt foran deg. noe sånt gjør vi på pilatesen også.... Setter den ene foten i kneet, slik at kneet peker ut fra siden. så finner man balansen ved å strekke armene ut til sidene, og foten som står på kneet skal rettes rett ut, i 90 grader! Så svinger en den foten som står rett ut, bakover samtidig som man lener overkroppen frem og ned. Så står man med foten rett ut bak, og overkroppen horisontalt med hendene rett frem. Til slutt bøyer man seg ned , tar hendene i gulvet og sammler føttene!!! Utrolig bar balanseøvelse! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest batteri Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 plasser en planke oppå en flaske og stå med ett bein på planken på hver side av flaska og hold balansen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spiser smågodt Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 noe sånt gjør vi på pilatesen også.... Setter den ene foten i kneet, slik at kneet peker ut fra siden. så finner man balansen ved å strekke armene ut til sidene, og foten som står på kneet skal rettes rett ut, i 90 grader! Så svinger en den foten som står rett ut, bakover samtidig som man lener overkroppen frem og ned. Så står man med foten rett ut bak, og overkroppen horisontalt med hendene rett frem. Til slutt bøyer man seg ned , tar hendene i gulvet og sammler føttene!!! Utrolig bar balanseøvelse! Hvor går du på pilates? (Om jeg kan spørre.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Sitte på en fleskball og holde balansen. Fleskball? Hvis du har skikkelig stor rumpe, duger det da? ".................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Øvelser på sånn stor gymball kan kanskje hjelpe. Fåes på de fleste sportsforretninger nå tror jeg. XXL har i alle fall en til 149 kr. Pilates-dvd fåes fra ca 180 kr på nettet. Og sist, men ikke minst, balansebrett - det er jo absolutt for å øve opp nettopp balansen da. http://www.sport-klubben.no/shop/art=1277702/ - http://www.trimogtrivsel.no/nettbutikk/catalog/product_info.php?products_id=272 (fra ca 250 kr) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nrk nå Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 I barne-tv i dag skulle de ha noe balanseøvelser! Du får se der... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Fleskball? Hvis du har skikkelig stor rumpe, duger det da? ".................................." De er jo innmari store da, men jeg har liten rumpe så jeg vet ikke hvordan det fungerer med stor ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Øvelser på sånn stor gymball kan kanskje hjelpe. Fåes på de fleste sportsforretninger nå tror jeg. XXL har i alle fall en til 149 kr. Pilates-dvd fåes fra ca 180 kr på nettet. Og sist, men ikke minst, balansebrett - det er jo absolutt for å øve opp nettopp balansen da. http://www.sport-klubben.no/shop/art=1277702/ - http://www.trimogtrivsel.no/nettbutikk/catalog/product_info.php?products_id=272 (fra ca 250 kr) Hvis man har dårlig balanse er et balansebrett helt umulig å bruke. De er kun brukbare for folk med normal god balanse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hvis man har dårlig balanse er et balansebrett helt umulig å bruke. De er kun brukbare for folk med normal god balanse. Jeg øver på et sånt et hver gang jeg er hos fysioterapeuten, men jeg må holde meg fast i noe altså. Har vanvittig dårlig balanse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tottlå Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hvor går du på pilates? (Om jeg kan spørre.) På sports club...... Hvordan det??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg øver på et sånt et hver gang jeg er hos fysioterapeuten, men jeg må holde meg fast i noe altså. Har vanvittig dårlig balanse. Sikkert ikke noe dårligere enn min. Jeg tryner bare folk kommer borti meg ) Men jeg synes det er en god øvelse for å lære balanse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg øver på et sånt et hver gang jeg er hos fysioterapeuten, men jeg må holde meg fast i noe altså. Har vanvittig dårlig balanse. Det brettet er helt umulig for meg. Fleskball derimot er mye lettere. Skrev feil i farten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Sikkert ikke noe dårligere enn min. Jeg tryner bare folk kommer borti meg ) Men jeg synes det er en god øvelse for å lære balanse. Jeg er nå heldig allikevel da for jeg blir bedre og bedre selvom det går tregt. Forrige gang jeg var på nevrologisk sa spesialisten at de aller fleste med min diagnose ble friske etter 2 - 5 år, så jeg har vel egentlig ingenting å klage på ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg er nå heldig allikevel da for jeg blir bedre og bedre selvom det går tregt. Forrige gang jeg var på nevrologisk sa spesialisten at de aller fleste med min diagnose ble friske etter 2 - 5 år, så jeg har vel egentlig ingenting å klage på ) Din jævla heldiggris ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Din jævla heldiggris ;o) Veit det ), men må nå bli frisk først før jeg hopper i taket da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjersti S Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg går på Bosu - dvs en halv ball og et brett. Denne brukes begge veier, derav navnet (both sides up). På ballsiden hopper vi, går opp og ned osv. Har også med balanseøvelse - står rett opp og ned og snur hodet fra side til side - også med øynene lukket. Anbefales! (går an å kjøpe til å ha hjemme også) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.