Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg.Nå har jeg strevd med nyrene i 6 år.Har

stener i begge nyrene,for 3 år siden fikk jeg skutt i stykker den i venstre nyren,men alt ble desverre ikke borte så det ble bare laget nye.Etter dette var jeg fin i ca.2 år.(Betennelsene kom sjelden) Selve smertene når stenene rører på seg kan jeg holde ut,men det er de gjentatte urinveis-

infeksjonene og nyrebekkenbetennelsene som nesten tar livet av meg.Jeg er alltid sliten både i kropp og sjel,orker ingen ting lenger.Spiser daglig Hiprex.Tidvis Voltaren når stenene rører på seg.Har prøvd urtemedisin,Homopati og tålmodig håpet på bedring.Det virker som medisinene bare tar "toppen" av selve problemet.På sykehuset får jeg beskjed om at stenene ikke blir fjernet før det er akutt.For det er stenene som er problemet.Det er ikke blitt tatt prøver av hverken nyrene eller stenene.På toppen av alt har jeg for lavt stoffskifte,men ikke lavt nok til og få hjelp.Hva skal jeg gjøre? Uansett hvor jeg snur meg,føler jeg at jeg stanger hodet i veggen.Har noen liknende erfaringer evt.løsninger.Det eneste jeg ønsker er å få tilbake livet mitt,og livsgleden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18123-kan-noen-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Erfaringen viser at det er ikke nok bare å fjerne en del av nyresteinene når det er infeksjon som er hovedproblemet. Vi vet også at nyresteinknusing i mange tilfeller ikke gjør at man blir totalt kvitt steinene. - Det som kan vurderes, er om man må gå inn i nyren med instrumenetr for å fjernet alt, noen ganger må det også skylles i nyren.

Men det er vanskelig å si noe konkret for deg, for alt beror på hele tilstanden din - hvordan nyren er, hvoirdan steinene er, hva slags steiner det er, din alder og om du har andre sykdommer ved siden av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18123-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-82351
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...