Gå til innhold

katolsk svart slør på hodet


Gjest på hodet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det typiske blondesløret kaller ein ofte for "mantilla", etter det spanske tradisjonelle hodeplagget fra Andalusía. Men kva ein kallar det her i *Norge*, veit eg sanneleg ikkje... Det er jo ikkje vanleg her lenger. Vi er berre ei handfull mennesker som bruker det til messe - det er ikkje meire vanleg til gravferder enn ellers, som regel kun til 1.kommunion jentene har slør på, og da er det mest av tradisjon. Det er ikkje lenger pålagt å dekke hovudet, så dei som gjer det, gjer det av personleg overtyding. Dei fleste gjer det ikkje.

Når det gjeld fargene på sløret: Kvitt til 1.kommunion, svart på Askeonsdag, Langfredag (og evt ellers i fastetida) og når ein er i sørgedrakt. Ein gong i tida skal det visstnok ha vore veldig formelt, dette med fargene: Kvitt il ugifte, beige til gifte og svart til enker. Men no er det jo aldeles ikkje slik lenger. Det fins mantillaer i rosa og blått og oransje og altmogleg - men det er nok framleis kvitt/beige og svart som er det vanlege i akkurat denne stilen hovudplagg, da... Her kan du kikke på eit flott utvalg:

http://www.halo-works.com/

Men no svarer eg kanskje på myyyykje meir enn du har spurd om :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det typiske blondesløret kaller ein ofte for "mantilla", etter det spanske tradisjonelle hodeplagget fra Andalusía. Men kva ein kallar det her i *Norge*, veit eg sanneleg ikkje... Det er jo ikkje vanleg her lenger. Vi er berre ei handfull mennesker som bruker det til messe - det er ikkje meire vanleg til gravferder enn ellers, som regel kun til 1.kommunion jentene har slør på, og da er det mest av tradisjon. Det er ikkje lenger pålagt å dekke hovudet, så dei som gjer det, gjer det av personleg overtyding. Dei fleste gjer det ikkje.

Når det gjeld fargene på sløret: Kvitt til 1.kommunion, svart på Askeonsdag, Langfredag (og evt ellers i fastetida) og når ein er i sørgedrakt. Ein gong i tida skal det visstnok ha vore veldig formelt, dette med fargene: Kvitt il ugifte, beige til gifte og svart til enker. Men no er det jo aldeles ikkje slik lenger. Det fins mantillaer i rosa og blått og oransje og altmogleg - men det er nok framleis kvitt/beige og svart som er det vanlege i akkurat denne stilen hovudplagg, da... Her kan du kikke på eit flott utvalg:

http://www.halo-works.com/

Men no svarer eg kanskje på myyyykje meir enn du har spurd om :-)

'Det er ikkje lenger pålagt å dekke hovudet, så dei som gjer det, gjer det av personleg overtyding. Dei fleste gjer det ikkje.'

Hva handler dette 'sløret' om? Hvilken overbevisning og om hva?

For meg, feks, forteller ikke slør o.l. noe annet enn a-seksuell innpakning i en manns verden, altså avseksualisering av kvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Det er ikkje lenger pålagt å dekke hovudet, så dei som gjer det, gjer det av personleg overtyding. Dei fleste gjer det ikkje.'

Hva handler dette 'sløret' om? Hvilken overbevisning og om hva?

For meg, feks, forteller ikke slør o.l. noe annet enn a-seksuell innpakning i en manns verden, altså avseksualisering av kvinner...

Det kjem opphavleg frå eit påbud vi finn i Paulus' 1. brev til korinterane (1.kor 11 1-15 -> http://www.menfak.no/bibelprog/mb.cgi?bp=1kor+11%2C1-15&refk=ja ) der det står at kvinnene skal dekke til hovudet. Det er fleire "lag" her. Det eine går på den guddomlege rangordning, der det signaliserer at "mannen er kvinnens overhode". Blant dei (både katolikkar og meir fundamentalistiske kristne) som dekker seg til bestandig, er nok dét eit vektig punkt. Det er derimot flest katolikkar som ikkje gjer dét, men kun i kyrkja. Det har å gjere med det andre aspektet: nemlig anerkjennelsen av at Gud står over *både* kvinne og mann, og i respekt for Jesu lekamlege nærvær. Ikkje så mykje eit teikn på underkastelse av mannen, men av Gud. Det er altså i det heilage rommet at ein bærer dette "myndighetstegnet" - "for englenes skyld".

Naturlegvis er dette omstridt. Men det er som sagt ikkje lenger påbudt for kvinnene å bære hodeplagg til messen, det var vel delvis fordi det ytre teiknet ikkje lenger var eit gjenkjenneleg symbol på den indre meininga.

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjem opphavleg frå eit påbud vi finn i Paulus' 1. brev til korinterane (1.kor 11 1-15 -> http://www.menfak.no/bibelprog/mb.cgi?bp=1kor+11%2C1-15&refk=ja ) der det står at kvinnene skal dekke til hovudet. Det er fleire "lag" her. Det eine går på den guddomlege rangordning, der det signaliserer at "mannen er kvinnens overhode". Blant dei (både katolikkar og meir fundamentalistiske kristne) som dekker seg til bestandig, er nok dét eit vektig punkt. Det er derimot flest katolikkar som ikkje gjer dét, men kun i kyrkja. Det har å gjere med det andre aspektet: nemlig anerkjennelsen av at Gud står over *både* kvinne og mann, og i respekt for Jesu lekamlege nærvær. Ikkje så mykje eit teikn på underkastelse av mannen, men av Gud. Det er altså i det heilage rommet at ein bærer dette "myndighetstegnet" - "for englenes skyld".

Naturlegvis er dette omstridt. Men det er som sagt ikkje lenger påbudt for kvinnene å bære hodeplagg til messen, det var vel delvis fordi det ytre teiknet ikkje lenger var eit gjenkjenneleg symbol på den indre meininga.

Mvh,

Takk for fyldig og godt svar.

Måtte også den katolske mannen dekke hodet? Dumt spurt kanskje, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fyldig og godt svar.

Måtte også den katolske mannen dekke hodet? Dumt spurt kanskje, men...

Nei, menn skal ikkje - verken da eller no - dekke til hovudet i kyrkja. Det er jo ikkje rekna for god skikk å bære hatt eller lue innomhus ellers heller. Så den gongen det var vanleg for menn å bruke hatt, tok dei hatten av når dei gikk inn. Eg har lest at det ikkje var uvanleg med ein eigen liten knagg å henge hatten på i benkeradane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, menn skal ikkje - verken da eller no - dekke til hovudet i kyrkja. Det er jo ikkje rekna for god skikk å bære hatt eller lue innomhus ellers heller. Så den gongen det var vanleg for menn å bruke hatt, tok dei hatten av når dei gikk inn. Eg har lest at det ikkje var uvanleg med ein eigen liten knagg å henge hatten på i benkeradane.

Jeg visste nok svaret, men i og med at sløret for kvinner handler om respekt for det man respekterer i gudshus, kunne det jo være en mulighet. Mannlige arabere og jøder dekker seg jo til.

Men uansett - hvor kommer denne tanken om at respekten tiltar jo mindre hår man ser?

Hår er selvsagt symbol på det som ikke underlegger seg kontroll. Langt og viltert hår = non-konformativ. Det må jo være noe der...

Men på den annen side, i mer religiøse kretser har jo gjerne kvinnene lengre enn langt hår. Forresten har jo menn også massevis av hår og skjegg.

Jeg stopper her, dette henger ikke sammen. Altfor tidlig på morran', tid for frokost og kaffe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjem opphavleg frå eit påbud vi finn i Paulus' 1. brev til korinterane (1.kor 11 1-15 -> http://www.menfak.no/bibelprog/mb.cgi?bp=1kor+11%2C1-15&refk=ja ) der det står at kvinnene skal dekke til hovudet. Det er fleire "lag" her. Det eine går på den guddomlege rangordning, der det signaliserer at "mannen er kvinnens overhode". Blant dei (både katolikkar og meir fundamentalistiske kristne) som dekker seg til bestandig, er nok dét eit vektig punkt. Det er derimot flest katolikkar som ikkje gjer dét, men kun i kyrkja. Det har å gjere med det andre aspektet: nemlig anerkjennelsen av at Gud står over *både* kvinne og mann, og i respekt for Jesu lekamlege nærvær. Ikkje så mykje eit teikn på underkastelse av mannen, men av Gud. Det er altså i det heilage rommet at ein bærer dette "myndighetstegnet" - "for englenes skyld".

Naturlegvis er dette omstridt. Men det er som sagt ikkje lenger påbudt for kvinnene å bære hodeplagg til messen, det var vel delvis fordi det ytre teiknet ikkje lenger var eit gjenkjenneleg symbol på den indre meininga.

Mvh,

Det står i bibelen at kvinner skal dekke håret, men ikke i koranen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste nok svaret, men i og med at sløret for kvinner handler om respekt for det man respekterer i gudshus, kunne det jo være en mulighet. Mannlige arabere og jøder dekker seg jo til.

Men uansett - hvor kommer denne tanken om at respekten tiltar jo mindre hår man ser?

Hår er selvsagt symbol på det som ikke underlegger seg kontroll. Langt og viltert hår = non-konformativ. Det må jo være noe der...

Men på den annen side, i mer religiøse kretser har jo gjerne kvinnene lengre enn langt hår. Forresten har jo menn også massevis av hår og skjegg.

Jeg stopper her, dette henger ikke sammen. Altfor tidlig på morran', tid for frokost og kaffe :-)

Men det er da slett ikkje slik at ein treng å skjule eit kvart lite hårstrå, sjølv om ein vel å bruke hovudplagg i kyrkja.

Om ein legg vinn på å skjule alt hår (utanom den næraste familen) kjem du over i ortodoks jødisk og muslimsk tankegang.

Eg er ikkje sikker på kor strenge amish/mennonittane er å la håret syns - dei fleste konservative mennonittiske og amish samfunna praktiserer jo dette framleis, men ein ser som regel litt hår. (Digresjon: Eg har blitt fortald at alle jenter og kvinner innafor ei bestemt retning av mennonittane hadde ein hårlaus flekk på hovudet. ALLE, uansett alder; det skuldast den enorme mengden hårnåler dei måtte bruke for å få håret til å ligge AKKURAT riktig for å passe under nøyaktig det hovudplagget dei brukte. For dei som har ein viss kjennskap til mennonnittar og amish, så kan ein visstnok skilje dei ulike retningane frå kvarandre utifrå korleis hovudplagga til damene er sydde!)

Eg har høyrd, frå dei som er litt eldre enn meg, korleis dei da dei gikk på skolen - dersom dei hadde gløymd sløret sitt når dei skulle til messe - fikk satt fast eit papirlommetørkle med ei hårnål av skolesøstrene. Eg må nesten berre le. Dei HADDE jo noko på hovudet, da!

God søndag ønskes deg frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da slett ikkje slik at ein treng å skjule eit kvart lite hårstrå, sjølv om ein vel å bruke hovudplagg i kyrkja.

Om ein legg vinn på å skjule alt hår (utanom den næraste familen) kjem du over i ortodoks jødisk og muslimsk tankegang.

Eg er ikkje sikker på kor strenge amish/mennonittane er å la håret syns - dei fleste konservative mennonittiske og amish samfunna praktiserer jo dette framleis, men ein ser som regel litt hår. (Digresjon: Eg har blitt fortald at alle jenter og kvinner innafor ei bestemt retning av mennonittane hadde ein hårlaus flekk på hovudet. ALLE, uansett alder; det skuldast den enorme mengden hårnåler dei måtte bruke for å få håret til å ligge AKKURAT riktig for å passe under nøyaktig det hovudplagget dei brukte. For dei som har ein viss kjennskap til mennonnittar og amish, så kan ein visstnok skilje dei ulike retningane frå kvarandre utifrå korleis hovudplagga til damene er sydde!)

Eg har høyrd, frå dei som er litt eldre enn meg, korleis dei da dei gikk på skolen - dersom dei hadde gløymd sløret sitt når dei skulle til messe - fikk satt fast eit papirlommetørkle med ei hårnål av skolesøstrene. Eg må nesten berre le. Dei HADDE jo noko på hovudet, da!

God søndag ønskes deg frå

Kan jeg spørre om du har tilknytning til noen spesiell religion - eller om du rett og slett har god kunnskap om religion og hår ;-)

Jo mer jeg tenker over det, jo mer ser jeg hvor framtredende hår (og skjegg) er i religiøse sammenhenger. Du gir interessante eksempler. Et annet kan være rastafarianernes dreadlocks.

Men hår er også viktig innenfor andre bevegelser. Hippienes protestbevegelse mot snauklipt millitarisme og borgerlighet er et eks. Pønkernes fargesprakende hanekammer et annet. Nynazister og annen skinheads fjerner alt håret, det gir også sterke signaler.

Nå fikk jeg lyst til å skrive om emnet! En hårete artikkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om du har tilknytning til noen spesiell religion - eller om du rett og slett har god kunnskap om religion og hår ;-)

Jo mer jeg tenker over det, jo mer ser jeg hvor framtredende hår (og skjegg) er i religiøse sammenhenger. Du gir interessante eksempler. Et annet kan være rastafarianernes dreadlocks.

Men hår er også viktig innenfor andre bevegelser. Hippienes protestbevegelse mot snauklipt millitarisme og borgerlighet er et eks. Pønkernes fargesprakende hanekammer et annet. Nynazister og annen skinheads fjerner alt håret, det gir også sterke signaler.

Nå fikk jeg lyst til å skrive om emnet! En hårete artikkel.

Har jo *litt* kunnskap om religion. Men mest om min eigen, da. Eg er altså katolikk. Du har rett i at det er mange forskjellige uttrykk ute og går både når det gjeld hår og skjegg. Interessant emne, så berre set i gang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...