Gå til innhold

Hvordan kommer jeg videre??


jenna1234

Anbefalte innlegg

Har levd og hatt det tilsynelatende godt med en mann nå i nesten to år. Vi har hatt drømmer og fremtidsplaner, og begynt å gjennomføre disse. Mens han har vært omtenksom, god og snill mot meg og mine barn, har han planlagt over lang tid å gjøre noe som psykisk og økonomisk vil kjøre meg på bunnen, sagt ting til familie, venner og det offentlige som vil skade og ødelegge fremtiden meg og mine barn. Det han har sagt er bare oppspinn og løgn.Mannen er intellektuell, veltalende, sjarmerende og har hatt ansvarsfulle stillinger med stort ansvar.Har nå etter brudd snakket med folk som forteller meg at dette er absolutt ikke første gang og jeg forstår at mannen er syk. Det jeg derimot ikke kan forstå er hvordan han overlagt kan ville gjøre noe som vil ødelegge livet mitt? Disse tingene han har sagt og gjort vil heller ikke sette ham i noe spessiellt godt lys, untatt kanskje oppmerksomheten rundt ham i det han gjør det.Hvordan skal jeg finne et akseptabelt svar for meg selv som jeg kan leve med som forklarer hvorfor han vil ødelegge meg? Hvordan kan jeg forklare meg selv, og akseptere at det han gjorde, som overgår hva han har gjort med andre før, uten å lure på om feilen ligger hos meg?Fornuften min forteller meg det du helt sikkert tenker på nå: psykopat, føler ikke empati osv. men...ikke bare fornuten skal akseptere det,men følelser, selvtillit og alt annet som gjør at ikke vi lider av det samme.Hjelp!! Jeg kjører meg ned selv her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gnilla

Jeg synes det er utrolig vanskelig å svare deg, men tenkte at jeg likevel sender noen ord. Jeg tenker at du må føle et enormt stort svik..? Fra en mann du skulle dele fremtiden med, en mann du trodde du kjente. Det er ingen tvil om at han er syk. Og det forstår jeg at du selv innser også. Mennesker som han opplever en slags tilfredstillelse ved å psyke andre ned. Han gjør seg selv til den sterkeste parten og hevder seg selv, styrker sitt ego. Jeg vet at det krever mye av deg å klare deg gjennom dette. Mitt beste råd er at du holder på tanken om at han er syk. Han er så syk at rent objektivt sett er det svært synd i mannen. Det kan ikke være godt å være et slikt menneske. Du får prøve å styrke deg på det... Du vil jo snart få oppleve at ditt liv blir godt igjen. Du kan bygge opp en ny fremtid sammen med dine barn og slippe negativitet i ditt liv. Mannen din bor i den negativiteten...tenk på det. Jeg håper (vet) at du får det godt. Fokuser på at du er et sterkt menneske med mange gode egenskaper og du har flotte barn og dele tiden din med :-) Lykke til. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig vanskelig å svare deg, men tenkte at jeg likevel sender noen ord. Jeg tenker at du må føle et enormt stort svik..? Fra en mann du skulle dele fremtiden med, en mann du trodde du kjente. Det er ingen tvil om at han er syk. Og det forstår jeg at du selv innser også. Mennesker som han opplever en slags tilfredstillelse ved å psyke andre ned. Han gjør seg selv til den sterkeste parten og hevder seg selv, styrker sitt ego. Jeg vet at det krever mye av deg å klare deg gjennom dette. Mitt beste råd er at du holder på tanken om at han er syk. Han er så syk at rent objektivt sett er det svært synd i mannen. Det kan ikke være godt å være et slikt menneske. Du får prøve å styrke deg på det... Du vil jo snart få oppleve at ditt liv blir godt igjen. Du kan bygge opp en ny fremtid sammen med dine barn og slippe negativitet i ditt liv. Mannen din bor i den negativiteten...tenk på det. Jeg håper (vet) at du får det godt. Fokuser på at du er et sterkt menneske med mange gode egenskaper og du har flotte barn og dele tiden din med :-) Lykke til. Klem.

Tusen takk for oppmuntring og støtte gnilla. Godt å vite at andre bryr seg. For det gjorde helt klart ikke han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntring og støtte gnilla. Godt å vite at andre bryr seg. For det gjorde helt klart ikke han.

Nå har han gått over streken! Selvfølgelig er mannen veldig syk. Det er er IKKE min skyld!! Stakkars mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...