Gå til innhold

deppa


Gjest sinnsykt deppa

Anbefalte innlegg

Gjest sinnsykt deppa

Hei,

Jeg har vært deppa og hatt det ganske jævlig i 4-5 mnd nå, og jeg orker ikke mer.. Har dager som er OK, men aldri dager som er helt knall. Jeg er lei av å føle meg som en dritt, og grue meg til å stå opp hver dag. Jeg er tilogmed redd for å skrive mld til noen av vennene mine, i frykt for at de skal dumpe meg, for at jeg har skrevet noe "feil". selvtillitten er på bånn. Nå sitter jeg å griner, og har gjort det i hele dag...

vurderer om jeg skal komme meg til psykolog, men jeg føler at da blir jeg bare sett på som en som syter og klager over ingenting. vet noen om jeg må få henvisning fra fastlegen? hva om fastlegen ikke tar meg alvorlig? vet ikke hva jeg skal gjøre.... tenker ofte at kanskje jeg bare skal ta en biltur og kjøre i en fjellvegg, men det eneste som stopper meg er at jeg ikke vil ødelegge bilen min.

noen som har noen tanker? og vet om jeg må ha henvisning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du må ha henvisning fra lege for å komme deg til psykolog, men er ikke sikker.

Det finnes jo privatpraktiserende psykologer du kan ta kontakt med selv, men det koster skjorta stort sett.

Ta sjansen på at fastlegen din møter deg med forståelse. Du skal ikke behøve å gå rundt og ha det sånn du har det nå.

Les litt på forumet her, og se at det er mange som sliter. De aller fleste av oss som skriver her har lagt turen innom fastlegen en eller annen gang og bedt om hjelp. Det er nok vanligere enn du tror, dessverre..og legen din har nok vært borte i noe lignende før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE syting å be om hjelp. Bestill deg time hos fastlegen din.Fortell åssen du har det og om tankene du sitter inne med Be legen om å henvise deg til psykolog. Har nok tenkt mye av det samme selv, som du skriver om. Klarte ikke å be om hjelp før jeg holdt på å ende livet mitt. Men jeg fikk hjelp og ble henvist til psykiater og fikk komme i behandling med en gang. Har gått hver uke i tre år nå. Men det var tøft å be om hjelp. Men jeg ser det nå, at jeg hadde ikke klart meg uten..

Håper du får hjelp raskt.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...