Gå til innhold

Noen som har feriert i Alicante?

Molly Mandy

Anbefalte innlegg

Vi skal låne leiligheten til foreldrene mine i 14 dager, og jeg er litt spent.

Hvordan er det med strender og barnevennlighet for småttiser på 3 år?

Er det et trivelig sted, eller er det bare turistblokker?

Er det neon som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det i selve byen Alicante? Isåfall har jeg stort sett bare kjørt gjennom - stoppet 4-5 ganger. Det er en laaang strand der som ser helt flott ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i selve byen Alicante? Isåfall har jeg stort sett bare kjørt gjennom - stoppet 4-5 ganger. Det er en laaang strand der som ser helt flott ut.

Nei, det er vel faktisk ikke det, stedet er vel et av de mest populære pensjonist stedene (trur eg) Toriveja, ellernosånt ;-) (vet ikke hvordan det skrives)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vel faktisk ikke det, stedet er vel et av de mest populære pensjonist stedene (trur eg) Toriveja, ellernosånt ;-) (vet ikke hvordan det skrives)

Der er det TOPP For barn. FLott strand - kommer litt an på hvor man bor - er et enormt stort ny-utbygd område akkurat nå. Finnes en flott park i byen med stort lekeareal, en liten innsjø med svaner m.m. - stilig er den. Ungene våre lekte der nesten en hel dag! Der hadde de også hoppeslott da vi var der.

Når på året skal dere dra - det er utrolig varmt der på sommeren - våre barn klarer ikke å være i den delen av Spania fra mai til september..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er det TOPP For barn. FLott strand - kommer litt an på hvor man bor - er et enormt stort ny-utbygd område akkurat nå. Finnes en flott park i byen med stort lekeareal, en liten innsjø med svaner m.m. - stilig er den. Ungene våre lekte der nesten en hel dag! Der hadde de også hoppeslott da vi var der.

Når på året skal dere dra - det er utrolig varmt der på sommeren - våre barn klarer ikke å være i den delen av Spania fra mai til september..

Vi tenkte å dra helt i begynnelsen av juni og bli i 14 dager. Er det virkelig så ille?

Godt å høre at det er fint der, jeg har vært litt skeptisk med tanke på at det skal være litt for tilrettelagt for voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte å dra helt i begynnelsen av juni og bli i 14 dager. Er det virkelig så ille?

Godt å høre at det er fint der, jeg har vært litt skeptisk med tanke på at det skal være litt for tilrettelagt for voksne.

Utrolig mange barnefamilier som drar dit de siste årene, og VELDIG mange nordmenn.

I juni kan det vel være 35 -40 grader, men dersom dere liker å oppholde dere på stranda og bade størstepraten av tida, så går jo det greit - fordi da får dere jo avkjølt dere! Vi reiser aldri på sommeren, men er heller ikke av den typen som liker å ligge på stranda. Det nærmeste vi er strendene er å ta ungene med for å leke der (men ikke for å bade) - bader heller i basseng ved huset - synes det er roligere for oss voksne når man har så små unger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torrevieja er flott for barn også!!

Vi har vært der nede med små barn midt på sommeren. Da var det ca 38 grader i to uker. For oss var det et "must" med aircondition i leiligheten.

Siden det var så varmt, var vi ved stranda eller bassenget hele tiden. Det tok et par-tre dager å akklimatisere seg. Vi svetta voldsomt de første dagene, så føltes det mer normalt.

Husker godt da vi hadde vært der i nesten to uker. En morgen stod jeg opp og gikk ut på verandaen. Ble så overraska over hvor "kaldt" det var den morgenen. Jeg lurte faktisk på om vi kanskje burde droppe stranda denne dagen. Sjekka gradstokken og fant ut at det var "bare" 27 grader....

Når vi landa på Gardermoen var det 20 grader og fryktelig kaldt!! ;-)

Min erfaring er at barn er veldig forskjellige når det gjelder hvor mye varme de tåler. Mine små tåler godt varme mens deres jevnaldrende kusine blir veldig klagete i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine har også leilighet i Alicante, og vi skal dit for tredje gang nå i sommer.

Alle gleder seg.

Nydelige strender og fint vær. Ikke allverdens å gjøre utenom å gå på stranden, men så får jeg fylt strand-og-bade-kvoten for den sommeren, og kan gjøre andre ting resten av ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...