Gå til innhold

Når apoteket spør om man vil bytte medisin


dette er mitt nick

Anbefalte innlegg

dette er mitt nick

Før så fikk man ofte dette spørsmålet, om og bytte til synonympreparater, men da kunne man bare si nei.

Nå det siste gangene jeg har hentet ut medisiner, har de sagt at hvis ikke jeg tar det billigste alternativet, så må jeg betale mellomlegget, selv med frikort!

Har det virkelig blitt sånn. Det hender jo faktisk at folk reagerer forkjellig på medisinene, selv om de i utgangspungtet skal være like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saigon

Jeg mener å ha hørt at hvis legen skriver på resepten at man ikke skal ha noe annet enn akkurat den medisinen som er skrevet ut så slipper man å betale mellomlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nienna

Min lege skriver alltid "generisk bytte godtas ikke" på resepten, og da har jeg aldri hatt problemer med å få akkurat det som står på resepten uten å betale mellomlegg.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Hvis du har en grunn for det, skriver legen din "ikke generisk bytte", men jeg har irritert meg grønn i det siste på hvite resepter, der de ikke spør om jeg vil ha det "tilsvarende" produktet, men bare skriver det ut. Jeg har i det hele tatt hvert veldig irritert på apotekerstanden i det siste (finnes hederlige unntak), men jeg har opplevd så mye irrriterende og når jeg snakker med venninner kommer de også med historier. Så nå lar jeg litt av aggresjonen min komme frem mot apotekere, vel og merke på en stillferdig måte, men dog. Men bare når de fortjener det.

Bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...