Gå til innhold

Tursett - hva med vippekoppen?

favn

Anbefalte innlegg

Familien har gått til innkjøp av tursett til hver og især.

Men vippekoppen... eh?

Kan noen forklare vippekoppens rolle på tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du sånn kopp med nedbrettbar kant? I så fall er poenget at evt rester som er oppi ikke renner ut i sekken når det er brukt, når man bretter inn kanten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du sånn kopp med nedbrettbar kant? I så fall er poenget at evt rester som er oppi ikke renner ut i sekken når det er brukt, når man bretter inn kanten..

Vet du hva? Nå, for etpar timer siden, var det en som forklarte hvordan koppen brettes ut og inn igjen. Mysteriet lå i det besynderlige at koppen har innvendig håndtak, hehe...

Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener kanskje at vippekoppen har sin funksjon på båtturer.?

Kanskje.

:)

Jeg skjønner at jeg var like uklar som vippekoppen i hovedinnlegget.

Det jeg lurte på var: Hvorfor i herrens hellige og ufattellige navn har vippekoppen håndtaket inni koppen? *blond*

Nå vet jeg det *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angelica bom

Eh... ja?

Vippekoppen kantrer ikke selv om det bølger slik en vanlig kopp ville gjort. Den følger båtens bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vippekoppen kantrer ikke selv om det bølger slik en vanlig kopp ville gjort. Den følger båtens bevegelser.

Hm, da tror jeg vi snakker om to ulike kopper.

Du snakker om kopp med avrundet bunn, ikke sant? Lik tutkoppen til barn?

Jeg snakker om koppen nederst i dette settet:

http://arktiskpudder.no/butikk/product_info.php?products_id=135

Men nå har jeg fått avklart det jeg lurte på.

Takk, uansett. Båtliv har jeg sansen for, og 'min' vippekopp passer faktisk meget godt på båt, det ser jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, jeg vet ikke helt sikkert, men jeg trodde det var fordi man kan brette den inn også tar den mindre plass?

JA! Det var nettopp det med håndtak på innsiden som var nøtten. Hvordan vrenge koppen, liksom? En umulig oppgave.

Men så var det noen som viste fram teknikken i går. Hele koppen skal jo ikke vrenges, bare den innvendige bretten (som vi ikke så).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angelica bom

Hm, da tror jeg vi snakker om to ulike kopper.

Du snakker om kopp med avrundet bunn, ikke sant? Lik tutkoppen til barn?

Jeg snakker om koppen nederst i dette settet:

http://arktiskpudder.no/butikk/product_info.php?products_id=135

Men nå har jeg fått avklart det jeg lurte på.

Takk, uansett. Båtliv har jeg sansen for, og 'min' vippekopp passer faktisk meget godt på båt, det ser jeg nå.

Åja, kalles den for vippekopp ja! Vi har jo en slik sak hjemme vi. Har aldri brukt den da. Var vel en gevinst en gang. Kalles vel vippekopp fordi den er til å vippe (brette) sammen slik at den tar veldig liten plass. Det er vel det som er hele vitsen da. Putt den i lomma og ta den fram og vipp den i fasong hvis du kommer til en bekk med drikkbart vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, kalles den for vippekopp ja! Vi har jo en slik sak hjemme vi. Har aldri brukt den da. Var vel en gevinst en gang. Kalles vel vippekopp fordi den er til å vippe (brette) sammen slik at den tar veldig liten plass. Det er vel det som er hele vitsen da. Putt den i lomma og ta den fram og vipp den i fasong hvis du kommer til en bekk med drikkbart vann.

Se-se, der kom et godt tips vedr vippekoppen. Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...