Gå til innhold

utflod fra brystvorte

Anbefalte innlegg

Gjest jente 26
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 27 år som ikke helt får ro. Jeg oppdaget for ca en måned siden at det kom væske fra den ene brystvorten min. Jeg oppsøkte lege for dette og hun undersøkte meg grundig. Hun kunne ikke finne noen kuler i armhule eller bryst, men det kom heller ikke ut noe væske når jeg var til konsultasjon. Hun trodde ikke det var noe å engste seg over siden hun ikke fant noen kuler og sa jeg sikkert hadde "heksemelk". Men nå pipler det ut litt mer, og det er også begynt å komme fra det andre brystet. Utfloden er gulaktig, klar og klisset. Det er ikke blod i den. Hvor lenge skal jeg gå slik før det gir seg? Og hva er det som gjør det? Jeg bruker ingen form for p-piller eller andre medikamenter annet enn smertestillende som Brexidol en gang i blant.

På forhånd takk for svar

Skrevet

Har du født/ammet tidligere?

Jeg har nå 8 mnd. etter amming gulaktig veske som jeg kan klemme ut. Jeg syntes det er ganske ekkelt at det ikke forsvinner snart.

Hilsen

Gjest jente 26
Skrevet

Har du født/ammet tidligere?

Jeg har nå 8 mnd. etter amming gulaktig veske som jeg kan klemme ut. Jeg syntes det er ganske ekkelt at det ikke forsvinner snart.

Hilsen

Nei, jeg har ingen barn og har aldri ammet. Håper det forsvinner snart ja, for det er ikke særlig kjekt å være plaget med det.

Gjest lillemusmei
Skrevet

Du kan ha for høyt nivå av prolaktin(= mjelkehormonet). Søk og les om hyperprolaktinemi her inne på DOL. Dr. M. Moen på forum for gynekologi har skrevet mye om dette.

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege
Skrevet

Til jente 26

Årsaken er som regel av hormonell karakter. En grundig undersøkelse har du vært gjennom, og den fant intet galt. Hvis menstruasjonscyclus holder seg stabil og det ikke er infeksjonstegn i kroppen av noen karakter vil jeg anta at symptomene forsvinner i løpet av 1-2 mndr. Hvis ikke bør du evt undersøkes nærmere.

• 4 måneder senere...
Gjest kvinne 23
Skrevet

Nei, jeg har ingen barn og har aldri ammet. Håper det forsvinner snart ja, for det er ikke særlig kjekt å være plaget med det.

Jeg har hatt utflod fra begge brystvorter i flere år nå. Det skjer alltid i forbindelse med menstruasjon.

Jeg har spurt flere leger, med de sier at : "slikt skjer - ganske normalt at det er slik.'" Jeg har imidlertid en godartet kul i brystet som de ikke ville fjerne...

jeg må bare tro at ingenting er galt , når de sier det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...