Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har over en tid fått ganske mange bittesmå røde prikker i huden på forsiden av overkroppen, på magen og opp til halsen. Ser akkurat ut som føflekker, men er blodrøde i fargen. Har ikke noen hudproblemer ellers, og ikke mye vanlige føflekker. Prikkene kan være fra 1/2 til 2mm i diameter og de er litt forhøyet opp fra huden. Har ca 10 - 15 stk spredt over hele magen og opp.

Hva kan dette være da? De har kommet i løpet av et år eller to, men jeg så at det plutselig var så mange!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181493-r%C3%B8de-prikkerf%C3%B8flekker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat det samme "problemet". Det startet med en rød prikk/føflekk i pannen. Jeg trodde det kom av at jeg hadde vært for ivrig med kviseklemmingen. Men så oppdaget jeg at jeg har liknende prikker på armene og brystet, og der har jeg aldri hatt noen kviser å klemme på. Tviler på at det er farlig, men det hadde jo vært greit å finne ut hva det kommer av for det...

Nå har jeg vært og rådført meg i en hudpleiesalong. Prikkene kommer av sprengte blodkar som ligger såpass dypt ned i huden at man ikke samtidig ser de små "trådene" man ofte ser ved sprengte blodkar. Det er altså helt naturlig, og mange kvinner får slike prikker. Dessverre er det ikke noe man kan gjøre med dem så lenge ikke disse "trådene" også vises. Håper det var svar godt nok! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...