Gå til innhold

11 uker som ikkerøker.

Anbefalte innlegg

Madame1365380401

11 uker som ikkerøyker.

Klarte å slutte ved å trappe ned i 4 uker. Røykte vel ca. 20 om dagen nå som jeg kan være helt ærlig.

Den første uka gikk jeg ned til 7 om dagen + 2 -3 nikotintyggis. Andre uka røykte jeg 5 om dagen + 2 tyggis. Tredje uka skiftet jeg sigarettmerke og trappet ned til 3 om dagen + 2 tyggis. Fjerde uka skiftet jeg til et merke tilsvarende type mild fjelluft + 1 tyggis.

Etter å ha røykt i 35 år tok jeg den siste røyken 31. januar. Det har gått over all forventning og mange på jobben har prøvd å følge mitt eksempel. Er veldig glad for at jeg slipper å gjemme meg i buskene lenger. Nå er plutselig en halv times pause en passelig lang pause :-)

Men altså... er det ingen som kan si meg; når begynner "suget" å gi seg? Det vil si en slags sult eller godtesug som jeg opplever spesielt om kvelden og når jeg jobber sent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181532-11-uker-som-ikker%C3%B8ker/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Så flink du er!

Sluttet selv for nesten 10 år siden, etter å ha røkt i ca. 15 år, men aldri så mye som 20 om dagen.

Må dessverre si at suget av og til er der ennå, særlig om jeg har fått et par glass og kjenner "fersk" røyklukt (f.eks. på uterestaurant).

Men mener å huske det daglige suget ga seg etter ca. tre måneder.

Madame1365380401

Så flink du er!

Sluttet selv for nesten 10 år siden, etter å ha røkt i ca. 15 år, men aldri så mye som 20 om dagen.

Må dessverre si at suget av og til er der ennå, særlig om jeg har fått et par glass og kjenner "fersk" røyklukt (f.eks. på uterestaurant).

Takk! Godt med litt oppmuntring :-))

Har nettopp vært i storbyen med pub til pub i flere dager. Har ingen problemer med å motstå de små blaffene med røyksug, men har ikke turt å gå på vekta etterpå.

La du på deg mye?

Gjest Elextra

Så flink du er!

Tror jeg la på meg et par-tre kilo, men de forsvant av seg selv etterhvert.

fiskemannen

Jeg sluttet for litt over fem måneder siden og hadde stor hjelp av motivasjonsboka til Allen Carr.

Har ikke vært plager med røykesug etter at jeg sluttet. Var bare mer rastløs enn vanlig, men det gikk over etter et par uker.

Hvis du ikke allerede har lest boka, så råder deg på det varmeste å lese den.

Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...