Gå til innhold

Hvor mange tabber kan du gjøre


Gjest vioola

Anbefalte innlegg

Gjest vioola

Har fått sparken fra prakisiplassen min. Var for mye borte og sa ikke fra.. noe jeg faktisk gjorde. hadde tomt kontantkort og sendte mail. aahrig.. er ikke så skuffa selv egentlig. følte full jobb var for mye for meg..

men så er det all dritten jeg får fra familien min.

jeg kan bare stemple looser i panna mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snoopy83

Det er nå mange ting som er mye viktigere for et menneskes suksuss enn hvor godt det lykkes i arbeidslivet, mener nå jeg da...

Mange i arbeidslivet som er veldig suksessrike, men som ikke tenker noenting i det hele tatt, og kan tro ting som at beskjedne gutter er homofile, f.eks...

Det er DE som er taperne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

Det er nå mange ting som er mye viktigere for et menneskes suksuss enn hvor godt det lykkes i arbeidslivet, mener nå jeg da...

Mange i arbeidslivet som er veldig suksessrike, men som ikke tenker noenting i det hele tatt, og kan tro ting som at beskjedne gutter er homofile, f.eks...

Det er DE som er taperne.

ja , er bare skuffa..hadde liksom bestemt meg at nå skulle jeg skerpe meg..

også ringer de ikke meg.. men kurslederen..feigt.

"de kunne ikke ha noe positivt forhold til meg etter alt fraværet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

ja , er bare skuffa..hadde liksom bestemt meg at nå skulle jeg skerpe meg..

også ringer de ikke meg.. men kurslederen..feigt.

"de kunne ikke ha noe positivt forhold til meg etter alt fraværet"

Du får sikkert flere sjanser. =)

Det er ikke bare bare å plutselig begynne å jobbe fulltid, særlig ikke om en sliter med et eller annet.

Hva kunne du helt ærlig tenke deg å drive med / prøve? Altså noe du virkelig vil, som du ikke bare sier fordi "du må jo gjøre noe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

Du får sikkert flere sjanser. =)

Det er ikke bare bare å plutselig begynne å jobbe fulltid, særlig ikke om en sliter med et eller annet.

Hva kunne du helt ærlig tenke deg å drive med / prøve? Altså noe du virkelig vil, som du ikke bare sier fordi "du må jo gjøre noe".

akkurat nå vet jeg rett og slett ikke.

jeg må jo gjøre noe.

vet ikke hva jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

akkurat nå vet jeg rett og slett ikke.

jeg må jo gjøre noe.

vet ikke hva jeg vil.

Hvis man begynner med noe fordi "man må" så kan det hende man endrer syn på det og utvikler en genuin vellyst for tingen.

Slik var det for meg med denne skolen. Bare det å flytte hjemmefra var ikke noe jeg så frem til. Men etterhvert begynte jeg å like det.

Men det går jo ofte andre veien og, sånn som det gjorde med deg nå.

Tror det er en veldig fordel å finne ut noe man genuint har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mammamie

akkurat nå vet jeg rett og slett ikke.

jeg må jo gjøre noe.

vet ikke hva jeg vil.

Ikke gi opp.

Har vært idin situasjon, vet det er vondt.

Jeg meldte meg i ett vikarselskap. De første oppdragene var ikke noe særlig, men på tredje forsøk traff jeg blink. Ble fast ansatt, har vært der i fire år.

Hvis ikke vikarbyrå er noe for deg kan du jo søke på skole?

Må prøve å se muligheter og ikke bare begrensninger.

Kjenner igjen det med familien. Har det samme. De vet ikke hva psyke er engang, så hvordan skal de kunne forstå? Eller kanskje de ikke vil forstå. Kanskje de føler skyld (bevisst/ubevisst) i at du er psyk? Uten at jeg har forutsetning for å si noe om det, men det er tilfellet for meg.

Du klarer dette. Stå på. Enten så går det, eller så går det over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Ikke gi opp.

Har vært idin situasjon, vet det er vondt.

Jeg meldte meg i ett vikarselskap. De første oppdragene var ikke noe særlig, men på tredje forsøk traff jeg blink. Ble fast ansatt, har vært der i fire år.

Hvis ikke vikarbyrå er noe for deg kan du jo søke på skole?

Må prøve å se muligheter og ikke bare begrensninger.

Kjenner igjen det med familien. Har det samme. De vet ikke hva psyke er engang, så hvordan skal de kunne forstå? Eller kanskje de ikke vil forstå. Kanskje de føler skyld (bevisst/ubevisst) i at du er psyk? Uten at jeg har forutsetning for å si noe om det, men det er tilfellet for meg.

Du klarer dette. Stå på. Enten så går det, eller så går det over....

På seg selv forstår man andre.

Ikke alltid dette slår til etter min erfaring, men noen ganger har det noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

opplevde å få fyken på et arbeidssted for en del år siden. hadde ikke noen arbeidskontrakt, ville prøve noen uker. Så når jeg ringer og spør om flere vakter så sier sjefen at det ikke er noen god ide. At jeg kan for lite og er en belastning i forhold til de andre som jobber der, at de var utslitte.

forferdelig sårt den gangen. og særlig når man ikke har mye selvtilitt fra før av. Men heldigvis så førte det til at jeg søkte jobb et annet sted som passet bedre til meg og hvor jeg faktisk trivdes :) Har hatt flere positive jobbopplevelser etter det.

men noen ting er rett og slett livets harde realiteter. Alt går ikke på skinner, og skinnene passer ikke alltid til oss heller.

Tror vi må tillate oss en stor tabbekvote for å komme oss i gjennom livet. Det kan hjelpe å kalle tabbene som man har lært noe av for erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vioola

opplevde å få fyken på et arbeidssted for en del år siden. hadde ikke noen arbeidskontrakt, ville prøve noen uker. Så når jeg ringer og spør om flere vakter så sier sjefen at det ikke er noen god ide. At jeg kan for lite og er en belastning i forhold til de andre som jobber der, at de var utslitte.

forferdelig sårt den gangen. og særlig når man ikke har mye selvtilitt fra før av. Men heldigvis så førte det til at jeg søkte jobb et annet sted som passet bedre til meg og hvor jeg faktisk trivdes :) Har hatt flere positive jobbopplevelser etter det.

men noen ting er rett og slett livets harde realiteter. Alt går ikke på skinner, og skinnene passer ikke alltid til oss heller.

Tror vi må tillate oss en stor tabbekvote for å komme oss i gjennom livet. Det kan hjelpe å kalle tabbene som man har lært noe av for erfaringer.

ja , men tingen er at jeg har en fysisk sykdom som også gjør at jeg ikke kan jobbe med hva som helst. dessuten har jeg ingen utdanning

Mamma liker bare og straffe meg . Så hun sa at jeg ble vel sendt på hospits eller noe, Eller at jeg måtte konsekvent bo i omsorgsbolig.

hallo liksom..fordi jeg har mislykket på en praksisplass og hatt trøbbel med å ta høyere utdanning..

Jeg føler hun gjør sitt beste for å dra meg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

ja , men tingen er at jeg har en fysisk sykdom som også gjør at jeg ikke kan jobbe med hva som helst. dessuten har jeg ingen utdanning

Mamma liker bare og straffe meg . Så hun sa at jeg ble vel sendt på hospits eller noe, Eller at jeg måtte konsekvent bo i omsorgsbolig.

hallo liksom..fordi jeg har mislykket på en praksisplass og hatt trøbbel med å ta høyere utdanning..

Jeg føler hun gjør sitt beste for å dra meg ned.

Det er jo jævelig tungt da.

Men ikke dømm henne, jeg er sikker på at hun bare gjør det i ren frustrasjon, hun vil så veldig gjerne at det "blir noe av deg".

Jeg kjenner jo selvsagt ikke moren din. Men det høres veldig ut som dette altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

ja , men tingen er at jeg har en fysisk sykdom som også gjør at jeg ikke kan jobbe med hva som helst. dessuten har jeg ingen utdanning

Mamma liker bare og straffe meg . Så hun sa at jeg ble vel sendt på hospits eller noe, Eller at jeg måtte konsekvent bo i omsorgsbolig.

hallo liksom..fordi jeg har mislykket på en praksisplass og hatt trøbbel med å ta høyere utdanning..

Jeg føler hun gjør sitt beste for å dra meg ned.

Ja det visste du sikkert.

Ble bare litt ivrig etter å skrive innlegg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Men prøv å se noe positivt.

Du er en erfaring rikere.

I din neste jobb sørger du for å ha oppladet kontantkort og ringer og gir skikkelig beskje om du er syk. Du prøver også å sørge for nok søvn og stabilitet til å være frisk nok til å gå på jobb.

Har du tenkt på at om du sendt beskje per e-post om fravær, er det kanskje ikke så rart om arbeidsgiveren ikke gav direkte beskje til deg.

Du vet også at fravær kan være en så stor belastning på arbeidsforholdet at du presser deg selv på jobb når du kan.

Man klarer ofte mer i løpet av en dag enn man tror når man ligger i sengen om morgenen og har lyst til å bli der bestandig. Innenfor visse grenser er det både sunt og styrkende for selvtilliten å presse seg selv så det hyler etter.

Håper du kan finne en jobb du trives med og tjener penger på, eller en utdanning som etter hvert leder til dette.

Arbeidslivet kan kreve tøffe tilpasninger, men er som regel vel verdt det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoopy83

Føler med deg. Men prøv å se noe positivt.

Du er en erfaring rikere.

I din neste jobb sørger du for å ha oppladet kontantkort og ringer og gir skikkelig beskje om du er syk. Du prøver også å sørge for nok søvn og stabilitet til å være frisk nok til å gå på jobb.

Har du tenkt på at om du sendt beskje per e-post om fravær, er det kanskje ikke så rart om arbeidsgiveren ikke gav direkte beskje til deg.

Du vet også at fravær kan være en så stor belastning på arbeidsforholdet at du presser deg selv på jobb når du kan.

Man klarer ofte mer i løpet av en dag enn man tror når man ligger i sengen om morgenen og har lyst til å bli der bestandig. Innenfor visse grenser er det både sunt og styrkende for selvtilliten å presse seg selv så det hyler etter.

Håper du kan finne en jobb du trives med og tjener penger på, eller en utdanning som etter hvert leder til dette.

Arbeidslivet kan kreve tøffe tilpasninger, men er som regel vel verdt det.

mvh

I filmer og serier er det jo mye en får vite om arbeidslivet, altså hvordan det er å jobbe i en bedrift.

Og det er slettes ikke forlokkende. Gruer meg veldig.

Maktsyke sjefer, gretne medarbeidere, og masse meningsløst slit.

Kan være glad jeg er ung og fortsatt har noen år foran meg på skolebenken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I filmer og serier er det jo mye en får vite om arbeidslivet, altså hvordan det er å jobbe i en bedrift.

Og det er slettes ikke forlokkende. Gruer meg veldig.

Maktsyke sjefer, gretne medarbeidere, og masse meningsløst slit.

Kan være glad jeg er ung og fortsatt har noen år foran meg på skolebenken.

Tror du skal hente opplysningene om arbeidslivet fra RL og ikke en eller annen intrigefilm.

I arbeidslivet finner man som over alt ellers mennesker man setter stor pris på, mennesker man får et greit nok forhold til. Og noen få som man ønsket forsvant til en annen planet.

Jeg finner det meningsfullt å jobbe å skape verdier. I jobben min er jeg med på å skape verdier for "min" bedrift. Jeg skaper verdier for meg selv ved den lønnen jeg får. Og de produktene vi leverer er til glede for de som benytter dem.

Det er mye positivt med å ta seg ut i en jobb.

Etter en slitsom dag på jobben kan jeg gå tilfreds hjem jeg og føle meg nyttig og at jeg har lyktes med noe.

Sant og si finner jeg arbeidslivet mer menigsfyldt enn studenttilværelsen. Selv om jeg ikke ville unnvært den heller.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Tror du skal hente opplysningene om arbeidslivet fra RL og ikke en eller annen intrigefilm.

I arbeidslivet finner man som over alt ellers mennesker man setter stor pris på, mennesker man får et greit nok forhold til. Og noen få som man ønsket forsvant til en annen planet.

Jeg finner det meningsfullt å jobbe å skape verdier. I jobben min er jeg med på å skape verdier for "min" bedrift. Jeg skaper verdier for meg selv ved den lønnen jeg får. Og de produktene vi leverer er til glede for de som benytter dem.

Det er mye positivt med å ta seg ut i en jobb.

Etter en slitsom dag på jobben kan jeg gå tilfreds hjem jeg og føle meg nyttig og at jeg har lyktes med noe.

Sant og si finner jeg arbeidslivet mer menigsfyldt enn studenttilværelsen. Selv om jeg ikke ville unnvært den heller.

mvh

Hmm... når jeg tenker meg om så er jo obliger (obligatoriske oppgaver) et forsøk på å simulere hvordan det vil bli i arbeidslivet...

Kan jo tenkes at det blir slik da...

Da er det jo overkommelig, liksom...

Ellers ville jeg vel bare flyttet til en hytte på fjellet, og sittet der til det ikke var mer fisk i vannet, for så å sulte ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

ja , men tingen er at jeg har en fysisk sykdom som også gjør at jeg ikke kan jobbe med hva som helst. dessuten har jeg ingen utdanning

Mamma liker bare og straffe meg . Så hun sa at jeg ble vel sendt på hospits eller noe, Eller at jeg måtte konsekvent bo i omsorgsbolig.

hallo liksom..fordi jeg har mislykket på en praksisplass og hatt trøbbel med å ta høyere utdanning..

Jeg føler hun gjør sitt beste for å dra meg ned.

men nå sier du jo selv at det er moren din som drar deg ned pga dette med at du mistet jobben. hvorfor er det da du som skal få stempel som "looser".?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...