Gå til innhold

HIV SMITTET ? SPYTT PÅ PENIS - MULIG SEKRET TIL ÅPENT SÅR

Anbefalte innlegg

Usikker mann

For noen uker siden hadde jeg sex med en utenlandsk prostituert (impulsivt etter et litt for stort alkoholinntak), som påstod at hun var HIV negativ.Vi hadde samleie, men brukte kondom. Denne satt tett på under hele samleiet og ingen sperm kom ut før jeg trakk den av på toalettet etterpå. Antar derfor at det heller ikke kom noen sekreter inn. Jeg vasket meg i tillegg godt etterpå. Det ble det avtalt en runde til. Da ingen av oss hadde flere kondomer ble det derfor ikke gjennomført noe nytt samleie, men hun brukte hånden på meg og tilførte spytt for å få det hele til å gli bedre. Samtidig befølte jeg hennes kjønnorgan. Det ble ikke utført oralsex på noen av oss. Spørsmålet 1 er om spyttet som traff tuppen og åpningen av penis kan ha overført f.eks HIV-viruset om hun var infisert med dette?Spørsmål 2 er om det kan ha blitt overført hiv-smitte til meg når jeg fuktet mine fingre med eget spytt for å gjøre henne glattere. Mrk: Jeg tok kun på henne i det ytre området av vagina, rundt klitoris og hadde ikke fingre inne i henne. (i hvert fall ikke langt inn). Jeg tok også på min egen penis og onanerte etter å ha fingret med henne.Spørsmål 3 er om ett eventuelt hiv-virus kan ha blitt overført til min blodbane da jeg ved et uhell kom bort i en skorpe på albuen som begynte å blø, noen minutter etterpå (ca 7 -15 min). Tenker da på at jeg hadde befølt henne og hadde mulige rester av hennes sekreter under neglene, eller på fingrene. Hennes munn var aldri i berøring med min penis (Bortsett fra da vi brukte kondomet, da). Hovedspørsmålet er selvfølgelig om hvor sannsynlighet det er for at jeg har pådratt meg HIV-smitte?

Fortsetter under...

Usikker mann

Det høres utrolig usansynlig ut, men det er klart, det er jo bedre å ta en test enn å gå rundt og gruble lenge.

http://www.skrivebua.no/index.htm?skrivebua.cgi?a=lesbidrag&bnr=38430

Dette svaret gjorde ihvertfall sitt til at jeg sov noe bedre i natt.

Takk :-)

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Spyttet inneholder vesentlig lavere konsentrasjoner av viruset (ved HIV positivitet) enn blod, og blodtilblandet vesvesker. Men det kan ikke garanteres at det er fritt for virus. Hvis du ikke har sår på fingeren skulle det være meget liten sjanse til å overføre HIV infeksjon, men igjen mikroskopiske sår kan ikke utelukkes. Det kan heller ikke utelukkes at eventuelt HIV virus som ble plukket opp fra kjønnsorganene kunne overføres til et blødende sår. HIV overlever under gunstig forhold mange timer utenfor organismen. Alt i alt vil jeg si at sannsynligheten for at du ble smittet er meget liten, men 100% sikker er det ikke. En aldri så liten mulighet er det. Hvis jeg var deg ville jeg sjekke dette om noen uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...