Gå til innhold

Taushetsplikten


Gjest ericksen

Anbefalte innlegg

Gjest ericksen

Er på tvungen ettervern(eller hva det heter). Det er en person som er ekkel med meg, og som kunne finne på å ringe dit jeg er tilknyttet og komme med usannheter eller blåse opp ting så de ikke ligner grisen. Kan jeg da be personalet om å nekte å snakke med vedkommende, om han skulle ringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Et psykehus kan i utgangspunktet ikke nekte å snakke med noen.

Derimot kan en gjøre samtalen kort om det viser seg å være en person som gjentatte ganger farer med usannheter.

Sykehuset kan selvsagt ikke gi ut opplysninger om deg i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et psykehus kan i utgangspunktet ikke nekte å snakke med noen.

Derimot kan en gjøre samtalen kort om det viser seg å være en person som gjentatte ganger farer med usannheter.

Sykehuset kan selvsagt ikke gi ut opplysninger om deg i en slik situasjon.

Sykehuset har vile ikke lov til å bekrefte at vedkommende er pasient da dette er er brudd på taushetsplikten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...