Gå til innhold

høy GammaGT verdi

Anbefalte innlegg

MariMariMari

Jeg fikk svar på noen leverprøver idag. De var alle normale bortsett fra GAMMA-gt prøven. Den var på 74 (og jeg mener å ha lest at normalverdien for kvinner under 40 er UNDER 50) Er det noen som vet hva dette betyr? Jeg ble veldig engstelig. Skal til legen om noen dager,men syns det er vondt å gå å være redd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181661-h%C3%B8y-gammagt-verdi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Verdien du nevner er kun lett forhøyet, og den kan godt være normal ved neste test. Alkohol-inntak de siste 2-3 døgn før blodprøven kan være tilstrekkelig for å få en slik verdi. Andre årsaker til forhøyet verdi kan være gallesten eller avklemminger av galleveiene. Regner med at legen din tr utvidete prøver for å finne ut av dette. Ikke drikk alkohol før neste prøve, og skriv ned alt du tar av eventuelle medisiner eller naturpreparater så legen kan ta hensyn til dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...