delphina1365380402 Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 gammel pave. Så kan han kanskje takke av etter et par års tid! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Usj, ja. Hadde håpet på en mer liberal kar under den rare hatten, men heldigvis blir nok Ratzinger relativt raskt forfremmet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reg@l Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Herre Jemini for en fyr. Minst like konservativ i synet på prevensjon og kvinnelige prester som sin forgjenger, i tillegg til å ha vært medlem av Hitler jugend under krigen. Joda, dette blir bra. Får håpe han ikke er særlig seigliva da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Usj, ja. Hadde håpet på en mer liberal kar under den rare hatten, men heldigvis blir nok Ratzinger relativt raskt forfremmet. Men hvordan skal det egentlig gå til å få en litt mer liberal pave? Pave Johannes Paul II hadde jo utnevnt alle unntatt tre (?) av de 117 kardinalene som skulle velge hans etterfølger. Pave Benedict vil nok på samme måte utnevne til kardinaler andre med like strengt syn på saker og ting, osv osv. Det blir nesten umulig å bryte ut av dette mønsteret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Men hvordan skal det egentlig gå til å få en litt mer liberal pave? Pave Johannes Paul II hadde jo utnevnt alle unntatt tre (?) av de 117 kardinalene som skulle velge hans etterfølger. Pave Benedict vil nok på samme måte utnevne til kardinaler andre med like strengt syn på saker og ting, osv osv. Det blir nesten umulig å bryte ut av dette mønsteret. Ja, det er litt kleine odds. Men det finnes noen kardinaler med litt mer liberale syn på saker og ting, og hvis de er flinke gutter og sprer det glade budskap, kan det vel hende? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarine Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Ein fantastisk mann. Hadde ikkje trudd det ville bli han. Håper helsa held lenger enn vi fryktar. Seier no... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Ja, det er litt kleine odds. Men det finnes noen kardinaler med litt mer liberale syn på saker og ting, og hvis de er flinke gutter og sprer det glade budskap, kan det vel hende? Men neppe i vår levetid....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 En ordentlig oppdatert gladgutt: "Så seint som i 1996 fordømte han The Beatles; noe mange syntes var litt seint, ettersom bandet ikke hadde eksistert på 25 år." Jeg dauer av latter. Jeg er også voldsomt imponert over at han rister hendene over hodet som en skikkelig fotballspiller som har vunnet cupen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 En ordentlig oppdatert gladgutt: "Så seint som i 1996 fordømte han The Beatles; noe mange syntes var litt seint, ettersom bandet ikke hadde eksistert på 25 år." Jeg dauer av latter. Jeg er også voldsomt imponert over at han rister hendene over hodet som en skikkelig fotballspiller som har vunnet cupen. Og det har han også, bare at cup'en snus oppned og kalles tiara? *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Og det har han også, bare at cup'en snus oppned og kalles tiara? *S* Hehe, Sheila ble skikkelig opprørt; Skal han ikke tegne kors, da? Nå skal mørket senke seg over den katolske verdenen, men det trenges kanskje som en motvekt til muslimenes hurragutter. Jeg tror ikke helt de vet hva de jubler over, folket på Petersplassen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest st.peter Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Men neppe i vår levetid....? men veldig mange som kjenner han sier at han har fått et ufortjent rykte. At de oppfatter han som en varm og god person, om enn med sterke meninger. Og katolikker er mye mer konservative enn protestanter. Og johannes paul var like konservativ. Men ekstremt populær blant de unge. Dessuten synes jeg det er litt ok at den katolske kirke faktisk tar et standpunkt. Hvis de oppriktige tror at homofili er dødssynd og abort og å gifte seg og sånt om igjen er absolutt ulovlig. De baserer synet sitt på den hellige boken , som skal være guds lære. Og å forandre den da fordi de blir upopulære synes jeg er helt feil synes uansett det er utrolig feil at en person ,gruppe mennesker er med på avgjøre så viktig spørsmål som abort ,homofilisyn,aktiv dødshjelp etc. Det er altfor vanskelig til at man bør bare følge pavens syn som en saueflokk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vioola Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 hehe..panzerpaven har vistnok opp til ganske nylig nektet aborttilhengere å gå til nattverd. men for å forsvare han..han ble oppligatorisk med i hitlerjugend med at han ikke var en jødisk gutt. Og deserterte vistnok 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarine Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Hehe, Sheila ble skikkelig opprørt; Skal han ikke tegne kors, da? Nå skal mørket senke seg over den katolske verdenen, men det trenges kanskje som en motvekt til muslimenes hurragutter. Jeg tror ikke helt de vet hva de jubler over, folket på Petersplassen. Dei veit det kanskje betre enn utanforståande synsarar. Hmmm? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Dei veit det kanskje betre enn utanforståande synsarar. Hmmm? Det veit du ikkje noko om! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 men veldig mange som kjenner han sier at han har fått et ufortjent rykte. At de oppfatter han som en varm og god person, om enn med sterke meninger. Og katolikker er mye mer konservative enn protestanter. Og johannes paul var like konservativ. Men ekstremt populær blant de unge. Dessuten synes jeg det er litt ok at den katolske kirke faktisk tar et standpunkt. Hvis de oppriktige tror at homofili er dødssynd og abort og å gifte seg og sånt om igjen er absolutt ulovlig. De baserer synet sitt på den hellige boken , som skal være guds lære. Og å forandre den da fordi de blir upopulære synes jeg er helt feil synes uansett det er utrolig feil at en person ,gruppe mennesker er med på avgjøre så viktig spørsmål som abort ,homofilisyn,aktiv dødshjelp etc. Det er altfor vanskelig til at man bør bare følge pavens syn som en saueflokk En ting er synet på feks homofili og kvinners plass i forhold til oss i den vestlige verden. For oss vil ikke konsekvensene være særlig merkbare uansett. Men i store deler av den tredje verden har den katolske kirken en enorm påvirkningskraft, og kan således spille en svært viktig rolle feks i kampen mot HIV. Når den katolske kirken motarbeider seksualopplysning og bruk av kondom i slike områder, har det enorme konsekvenser for befolkningen. En stor mengde HIV-positive tenåringsmødre i Afrika kan feks bekrekfte det synet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarine Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Det veit du ikkje noko om! Pffft! :-p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Pffft! :-p Hvis du vil kline, så synes jeg du kan si det på en bedre måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Man kan jo ikke forvente å få inn en raddis med fotformsko og eplekinn heller - - de får det de fortjener - de som bryr seg om sånt tull. Jeg ler meg ighjel av sånt røyk-i-pipa-barnsligheter og gamle kaller i kjole som dyrker hverandre. Katolikker er raringer, men de har vakre byggverk, det skal de ha 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Men neppe i vår levetid....? Hvilken nytte har vi av dem enten de er konservative eller raddiser? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 men veldig mange som kjenner han sier at han har fått et ufortjent rykte. At de oppfatter han som en varm og god person, om enn med sterke meninger. Og katolikker er mye mer konservative enn protestanter. Og johannes paul var like konservativ. Men ekstremt populær blant de unge. Dessuten synes jeg det er litt ok at den katolske kirke faktisk tar et standpunkt. Hvis de oppriktige tror at homofili er dødssynd og abort og å gifte seg og sånt om igjen er absolutt ulovlig. De baserer synet sitt på den hellige boken , som skal være guds lære. Og å forandre den da fordi de blir upopulære synes jeg er helt feil synes uansett det er utrolig feil at en person ,gruppe mennesker er med på avgjøre så viktig spørsmål som abort ,homofilisyn,aktiv dødshjelp etc. Det er altfor vanskelig til at man bør bare følge pavens syn som en saueflokk Helt enig! Akkurat som med Kvarme - Kirken bestemmer jo selv at de vil følge Bibelen, ergo velger de en som også gjør det. So? det bryr ikke meg. Hvorfor skal de ha noe i si i samfunent? DET bekymrer meg mer....hvorfor blir de brukt som noen slags rikssynsere. Gallionsfiguerer og seremonimestere kaller jeg dem.... *slem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.