Gå til innhold

Erkekonservativ - men heldigvis

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting er synet på feks homofili og kvinners plass i forhold til oss i den vestlige verden. For oss vil ikke konsekvensene være særlig merkbare uansett.

Men i store deler av den tredje verden har den katolske kirken en enorm påvirkningskraft, og kan således spille en svært viktig rolle feks i kampen mot HIV.

Når den katolske kirken motarbeider seksualopplysning og bruk av kondom i slike områder, har det enorme konsekvenser for befolkningen. En stor mengde HIV-positive tenåringsmødre i Afrika kan feks bekrekfte det synet.

Det er jo ikke noe bedre enn andre fundamentalistiske religionsutøvelser. Kanskje man skulle brukt Menneskerettighetene litt overfor slike katolske lederskikkelser også?

Fortsetter under...

Gjest Kva seier du no?
Skrevet

Ein fantastisk mann. Hadde ikkje trudd det ville bli han. Håper helsa held lenger enn vi fryktar.

Seier no...

Det har du helt rett i.

Gjest Konservateur
Skrevet

Men hvordan skal det egentlig gå til å få en litt mer liberal pave?

Pave Johannes Paul II hadde jo utnevnt alle unntatt tre (?) av de 117 kardinalene som skulle velge hans etterfølger.

Pave Benedict vil nok på samme måte utnevne til kardinaler andre med like strengt syn på saker og ting, osv osv.

Det blir nesten umulig å bryte ut av dette mønsteret.

Vi får vel håpe at pavene er konservative og dermed trofaste mot Bibelen.

Miss seventy
Skrevet

Vi får vel håpe at pavene er konservative og dermed trofaste mot Bibelen.

ja la oss for all del det (Ironi)...

Skrevet

Hvilken nytte har vi av dem enten de er konservative eller raddiser?

Pavens synspunkter har - på godt og vondt - stor innvirkning på mange menneskeskjebner, og derfor er det ikke kun katolikker som har "lov" til å bry seg om hva paven mener og står for.

Dette er langt i fra noen seremonimester!!

Bare tenk på alle de skrekkelige menneskeskjebnene som følger i kjølevannet av Johannes Pauls syn på kondombruk?

Miss seventy
Skrevet

Pavens synspunkter har - på godt og vondt - stor innvirkning på mange menneskeskjebner, og derfor er det ikke kun katolikker som har "lov" til å bry seg om hva paven mener og står for.

Bare tenk på alle de skrekkelige menneskeskjebnene som følger i kjølevannet av Johannes Pauls syn på kondombruk?

Ja, skummelt at en person skal kunne sitte der med sine egne meninger, basert på kunnskapsløshet og "styre" verden slik. De er jo gamle også, og gamle folk har ofte utdaterte meninger og kunnskaper..

Annonse

Skrevet

Ja, skummelt at en person skal kunne sitte der med sine egne meninger, basert på kunnskapsløshet og "styre" verden slik. De er jo gamle også, og gamle folk har ofte utdaterte meninger og kunnskaper..

Jeg er ikke enig i at gamle mennesker generelt er utdaterte!

Miss seventy
Skrevet

Jeg er ikke enig i at gamle mennesker generelt er utdaterte!

De fleste eldre jeg har vært borti har vært rimelig utdaterte, men så har de heller ikke hatt særlig til utdanning og sånt, og har kanskje derfor heller ikke fulgt så mye med på ting..

Tror nok at eldre folk ikke er så inne i det nye som yngre, men sikkert unntak.

Skrevet

En ting er synet på feks homofili og kvinners plass i forhold til oss i den vestlige verden. For oss vil ikke konsekvensene være særlig merkbare uansett.

Men i store deler av den tredje verden har den katolske kirken en enorm påvirkningskraft, og kan således spille en svært viktig rolle feks i kampen mot HIV.

Når den katolske kirken motarbeider seksualopplysning og bruk av kondom i slike områder, har det enorme konsekvenser for befolkningen. En stor mengde HIV-positive tenåringsmødre i Afrika kan feks bekrekfte det synet.

Veldig enig med deg i det du skriver her.

Skrevet

Det er jo ikke noe bedre enn andre fundamentalistiske religionsutøvelser. Kanskje man skulle brukt Menneskerettighetene litt overfor slike katolske lederskikkelser også?

Ja, jeg ser ingen grunn til at de skal være mer fredet enn andre.

Fundamentalister bør vi trekke ned buksa på - uansett hvor de kommer fra.

Skrevet

ENIG!!

Skrevet

ja, det er det jeg mener - det er horribelt at slike skal ha sånn makt!

Skrevet

Kom på en sang jeg har fått på hjernen - og som jeg har fobrudt 13-åringen min å spille hjemme (de to nederste linjene i refrenget):

Vers 1:

Ladda grabbar, häll i er bärsen,

pilla in en prilla och förstå att ni är kungar ikväll

Kamma bena, vi är sena,

var fan är min after-shave och var är min brylcreme?

Refräng:

Vi är pojkarna som busar

med flickornas små musar

Trumpeten känns så len mellan era ben

Om du drar ner min byxa

ska du få se en yxa

En yxa som gör allt för att få lite ballt

Vers 2:

Göm er tjejer,

här händer grejer

som Cicciolina skulle bli generad av att se

Böj dig framåt, böj dig bakåt,

nej vad är det här för gymnastik, vi kör missionären

Refräng:

Vi är pojkarna som busar

med flickornas små musar

Trumpeten känns så len

mellan era ben

Om du drar ner min byxa

ska du få se en yxa

Stick:

Och nu börjar det hända nånting inom mig, oj oj oj,

Jag känner igen det, en helt fantastisk tjej

Refräng:

Vi är pojkarna som busar

med flickornas små musar

Trumpeten känns så len mellan era ben

Om du drar ner min byxa

ska du få se en yxa

Annonse

Skrevet

Man kan jo ikke forvente å få inn en raddis med fotformsko og eplekinn heller - - de får det de fortjener - de som bryr seg om sånt tull. Jeg ler meg ighjel av sånt røyk-i-pipa-barnsligheter og gamle kaller i kjole som dyrker hverandre. Katolikker er raringer, men de har vakre byggverk, det skal de ha :)

Bra underholdning ja. *Knegger*

Gjest Snoopy83
Skrevet

Hvorfor skal vi ha ny pave da? Er ikke den vi allerede har bra nok?

Gjest Konservateur
Skrevet

ja la oss for all del det (Ironi)...

Ja, la oss bare være inkonsekvente... (ironi)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...