Gjest Sjokkedårisei Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg synes det er så fælt at noen jobber så mye at det går utover helsa. Jeg forstår at det er hart press fra arbeidsgivere, men jeg synes den utviklingenen skremmende. Man kan få store fysiske og psykiske plager som kan ta lang tid å lege, dersom man ikke lytter til kroppen i tide. Når det snakkes om å spare ved å kutte ned stillinger, synes jeg ikke det er en god løsning på lang sikt. De som blir sittende igjen med dobbel arbeidsmengde vil være oftere syke, og utbrent. Det er jo forferdelig at de som har jobb sliter vettet av seg og jobber 200%, mens mange andre går arbeidsledige. Jeg skulle gjerne få en 100% stilling, søker og søker uten resultat. Jeg synes det er bortkastet at jeg som er ung og frisk og utdannet ikke skal få mulighet til å bidra i samfunnet. Det blir så bakvendt når jeg treffer bekjente som er utslitt av jobben og kunne trenge mer fritid. Nå mener ikke jeg at jeg kunne tatt deres jobb, men.. Kunne en ikke regulere utdannelsene mer. Nå er det jo slik at det opprettes skoleplasser etter hvor populær linjen er. Dette fører til skjevheter i arbeidslivet. Vil vi få mange arbeidsledige musikere og være tom for ingeniører/håndverkere i fremtiden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 "Vil vi få mange arbeidsledige musikere og være tom for ingeniører/håndverkere i fremtiden?" Det er vel neppe så mange som ellers ville utdannet seg til ingeniører eller håndverkere, som istedet utdanner seg til musikere? Ellers er jeg mye enig i det du sier. Men det er desverre slik verden er og blir, og det kommer aldri til å endre seg. "................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokkedårisei Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 "Vil vi få mange arbeidsledige musikere og være tom for ingeniører/håndverkere i fremtiden?" Det er vel neppe så mange som ellers ville utdannet seg til ingeniører eller håndverkere, som istedet utdanner seg til musikere? Ellers er jeg mye enig i det du sier. Men det er desverre slik verden er og blir, og det kommer aldri til å endre seg. "................................." Hvis det ikke endrer seg er det ikke noe håp for meg da? Jeg fikk en spennende utdannelse, men ingen tilsvarende jobb etterpå. Nå må jeg slite med lån oppetter ørene, betalt med penger jeg ikke tjener. Når det gjelder tidsklemma kan man til en viss grad regulere dette selv. Når det gjelder arbeidsledighet er det ikke så mye annet å gjøre enn å søke og håpe. Prøver å kvinne meg opp til å tenke positivt, vet det er mange i samme båt:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hvis det ikke endrer seg er det ikke noe håp for meg da? Jeg fikk en spennende utdannelse, men ingen tilsvarende jobb etterpå. Nå må jeg slite med lån oppetter ørene, betalt med penger jeg ikke tjener. Når det gjelder tidsklemma kan man til en viss grad regulere dette selv. Når det gjelder arbeidsledighet er det ikke så mye annet å gjøre enn å søke og håpe. Prøver å kvinne meg opp til å tenke positivt, vet det er mange i samme båt:) "Hvis det ikke endrer seg er det ikke noe håp for meg da?" Det spørsmålet må du nok finne et orakel til å svare på :-) Men det hender rett og slett at det ikke er marked for det man vil jobbe med. ".................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokkedårisei Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 "Hvis det ikke endrer seg er det ikke noe håp for meg da?" Det spørsmålet må du nok finne et orakel til å svare på :-) Men det hender rett og slett at det ikke er marked for det man vil jobbe med. ".................................." At det ikke nytter å være kritisk, har jeg skjønt for lenge siden. Derfor har jeg tatt det jeg får. Jeg søker også jobber en ikke trenger utdannelse for, men dem er det jo like vanskelig å få om ikke værre, for da er det så mange om benet. Lurer på om arbeidsgiveren ikke tør å ansette en som har utdannelse fordi h*n er redd jeg vil slutte så fort jeg finner noe annet.. Samtidig får jeg ikke jobbene jeg er utdannet for fordi jeg ikke har erfaring. Snakk om å havne mellom bark og ved!! Veldig kjipt dette her for i fjor var jeg såå nærme drømmejobben. Jeg fikk beskjed om at det sto mellom meg og en annen. Hvis jeg får sjangsen til å prøve meg på nytt, hvordan skal jeg få dem til å velge meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.