Gå til innhold

Sommerjobb

Gjest Snoopy83

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Er man et forferdelig dårlig menneske om man ikke tar seg sommerjobb mens man er student?

Føler at folk kommer til å HATE meg om jeg ikke finner meg en sommerjobb.

Men jeg har så lite lyst... neste sommer så... da har jeg kanskje kompetanse til å finne noe som interesserer meg... men jeg føler virkelig at jeg trenger en ferie før skolen begynner igjen. Og neste år kommer faktisk til å bli mye mer krevende enn dette året...

Hva tror dere folk kommer til å synes om meg? Familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trultemor25

Det bestemmer du vel helt selv. Jeg har aldri tenkt noe mer over det når folk ikke har sommerjobb. Det hele er jo opp til deg da, vil du tjene penger eller ikke. Viktig å ha ferie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Hvorfor skulle folk synes du er en dårlig person pga det? Det kan jeg ikke skjønne...

Jo ikke sant, da er jeg lat... og gjør ingen innsats for samfunnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å tjene noen kroner, da.. Hva skal du leve av i sommer? Trenger du ikke å ha noen oppsparte midler til høsten?

Men TRENGER du ikke og orker du ikke så hvorfor stresse med det da? Kan være lurt å ta det rolig i ferien om man har anledning slik at en kan være opplagt når en er tilbake på skolen ;-)

Si at du trenger litt fri nå da vel.. Om noen bryr seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvorfor noen skulle hate eller mislike deg for at du ikke får deg sommerjobb.

Kan selvsagt være at noen blir litt misunnelige på deg som får fri hele sommeren, men det er da ikke noe problem.

Jeg har alltid hatt sommerjobb i studietiden, men det har variert veldig hvor mye jeg har jobbet. Noen somre hadde jeg lange friperioder, og jobbet i kortere perioder. Slik fikk jeg feriefølelse samtidig som jeg tjente ekstra penger og fikk litt jobberfaring.

Husk at jobberfaringen ikke trenger å være faglig relevant for å være nyttig - snarere tvert i mot. Det kan være veldig fint å få prøve seg litt på helt andre jobber mens man studerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det betyr at foreldrene dine må sponse deg i sommer og utover høsten skjønner jeg hvis de reagerer. Men hvis du har nok penger uten en jobb er det da ikkeno vits med en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Akk, JAH: Skitvanskleig å få tak i en INTERESSANT sommerjobb, that´s for sure!!! Det er det dumme med å være student. Og jeg MÅ ha jobb i sommer(trenger pengene!), men vet ikke om jeg klarer å skaffe meg en:( Har søkt på flere,uten å ha fått noe svar ennå. Ender vel med at jeg må jobbe på sykehjem,som en kriseplan...Noe jeg IKKE har lyst til...

Så jeg skjønner deg godt. Skipp sommerjobben med god samv. hvis du har råd til det. La andre tenke hva de vil. Hvorfor i all verden skulle du være et dårlig menneske om du tar deg en ferie?? Tenker de slik er de nauthoder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kommer an på så mye

Det kommer jo an på.

Betaler du husleie og mat selv, og har spart opp nok studielån slik at du har nok å leve for de månedene om sommeren man ikke får studielån, så synes jeg det må være lov å ta lang ferie.

Men er du avhengig av hjelp hjemmefra for å klare dette, og de hjemme ikke synes det er riktig å sponse at en voksen person tar flere måneders sommerferie, så bør du jo ta hensyn til dette.

Også når det gjelder din økonomi resten av året; mine sommerjobber mens jeg studerte, betalte både husleie og utgifter jeg hadde om sommeren, samt at jeg la opp noe til å legge til studelånet resten av året.

Er du avhengig av hjelp fra familien økonomisk, synes jeg de skal være med på å "godkjenne" en flere måneders sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare en

Det viktigste er at du klarer deg økonomisk. Så hvis du ikke trenger sommerjobb for å klare å leve de månedene det ikke er lån fra lånekassen så er det jo ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jo ikke sant, da er jeg lat... og gjør ingen innsats for samfunnet...

Jeg tror ikke jeg kommer til å jobbe noe særlig i sommer, og har ikke en gang tenkt tanken på at noen kommer til reagere negativt på det. Tror hvertfal ingen i min omgangskrest vil reagere negativt på det ihvertfal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

De fleste studenter tar seg jo sommerjobb fordi de trenger penger. Hvis dette ikke er tilfelle for deg, hvorfor i all verden skulle du da gjøre det? De fleste sommerjobber er kjedelige, så hvis man ikke trenger å ta dem pga. pengene bør man selvsagt la være -- og hvis noen skulle bli indignert pga. det viser de nettopp gjennom sin indignasjon at de er mennesker hvis meninger er helt uinteressante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Hvis det betyr at foreldrene dine må sponse deg i sommer og utover høsten skjønner jeg hvis de reagerer. Men hvis du har nok penger uten en jobb er det da ikkeno vits med en jobb.

Jeg får 6000 av Aetat i måneden. Det holder til å betale mamma 2000 eller noe for kost og losji.

Grunnen til det er vel at jeg er så ensom, med de plagene det medfører.

Men jeg er jo selvsagt skikkelig heldig da.

Det er uansett ikke for pengenes skyld dette med sommerjobb. Det er fordi jeg føler at folk ser ned på latinger som ikke gjør noe for samfunnet, og som i tillegg får betalt for det. Mamma mener i alle fall det, og har sagt det til meg flere ganger.

Men jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre jeg... føler egentlig at det beste sånn sett i forhold til min suksess i utdannelsen, er å ta meg en lang ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke, hvis du ikke må. Selv har jeg et par fag jeg skal konte i til høsten, så det blir intenst selvstudium i sommerferien. I tillegg MÅ jeg jobbe for å ha mat på bordet og tak over hodet.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Absolutt ikke, hvis du ikke må. Selv har jeg et par fag jeg skal konte i til høsten, så det blir intenst selvstudium i sommerferien. I tillegg MÅ jeg jobbe for å ha mat på bordet og tak over hodet.

"...................................."

Verden er jammen noe helt annet enn den vi ble kjent med som barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er jammen noe helt annet enn den vi ble kjent med som barn...

Det kan du skrive opp et visst sted, ja.

".................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 6000 av Aetat i måneden. Det holder til å betale mamma 2000 eller noe for kost og losji.

Grunnen til det er vel at jeg er så ensom, med de plagene det medfører.

Men jeg er jo selvsagt skikkelig heldig da.

Det er uansett ikke for pengenes skyld dette med sommerjobb. Det er fordi jeg føler at folk ser ned på latinger som ikke gjør noe for samfunnet, og som i tillegg får betalt for det. Mamma mener i alle fall det, og har sagt det til meg flere ganger.

Men jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre jeg... føler egentlig at det beste sånn sett i forhold til min suksess i utdannelsen, er å ta meg en lang ferie...

"Jeg får 6000 av Aetat i måneden"

Steike, det er det jeg får i studielån i måneden. Jeg hadde ikke hatt noe imot å få det av aetat i ferien, gitt.

"..................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

"Jeg får 6000 av Aetat i måneden"

Steike, det er det jeg får i studielån i måneden. Jeg hadde ikke hatt noe imot å få det av aetat i ferien, gitt.

"..................................."

Det er bare å søke, det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å søke, det =)

Heh-heh.

Jeg regner med at du har en grunn til å få støtte av aetat? Man er tross alt ikke arbeidsledig når man er student, og jeg var i ferd med å bruke opp dagpengeperioden min før jeg begynte å studere.

"................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...