Gå til innhold

Hjelp meg! NHD, kan du være så snill å svare?


Gjest Oppgitt 20-åring

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt 20-åring

Jeg sliter med en kraftig depresjon for tiden, og dette har jeg gjort siden jul. Brukte ad. men de hjalp ikke. Har brukt flere typer ad. men ingen har virket. (Har prøvd ca 4-6 stk nå). Er det vist i å prøve noen nye, i såfall hvilken vil du anbefale?Er det kommet noen nye på markedet?

Noe annet jeg lurer på: jeg sliter voldsomt med angst og har ved et engangstilfelle fått en pakke med Sobril med legen. Disse tar jo snart slutt, og da tviler jeg på at jeg får mere (da han er redd jeg skal bli avhengig).

Er det noen annen medisin (ikke naturmedisin) som man ikke blir avhengig av?Har prøvd Atarax og Neurontin, men de hjelper ikke.....finnes det andre???

Håper du kan svare meg, for det er veldig viktig for meg dette da jeg sliter veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært syk i mange år selv og brukt det meste " på markedet". For to år siden gikk jeg nesten for langt. Startet med en mildere medisin enn jeg hadde hadde hatt de siste årene. Vet ikke hvorfor de medisinene ikke ble prøvd på meg før, men en anerkjent psykiater i fylkeskommunen forandret livet mitt.Har du prøvd zoloft? Gjorde underverker for meg. Spør legen din? Og ja...vær forsiktig med sobril og andre b-preparater. Alle disse preparatene skaper avhengighet av en eller annen grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

AD: Poenget må være at en har prøvd medisiner innen de ulike gruppene i høye nok doser og over lang nok tid. Har du prøvd SSRI (Cipralex, Seroxat, Zoloft, Fontex, Fevarin), Efexor depot, Remeron og Aurorix? Ny er Cymbalta.

Angst: Det er et forsøk verdt å prøve Buspar. Startdøgndosen er 15 mg. Ikke forvent effekt før du er på 30 - 40 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vesla67

Hei på deg. Jeg fikk også forandret livet mitt TOTALT ved hjelp av Zoloft for noen år siden. Jeg brukte dem i et år totalt. det var inkludert opptrapping og nedtrapping, og livet har vært helt flott etterpå!!! Har ikke brukt en pille av noe slag. Fikk samtidig kjempegod hjelp av en spesialpsykolog på psykosomatisk på Riksen.Det finnes så innmari god hjelp å få der ute for å få tak på livet sitt, problemet er bare å finne dem!!! Ingenting løses av piller alene, de er etter min mening bare et hjelpemiddel i en periode. Håper du har hellet med deg med DIN psykolog! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...