Gå til innhold

er det slik panikkangst er?


m.s77

Anbefalte innlegg

Hei igjen. må stadig inn her for å få noen svar. jeg har diagnosen panikkangst, men jeg er jo egentlig ikke redd for noe. har bestandig vært en bekymret person, men ikke sånn at det har vært en plage. det jeg er redd for er jo angsten. men er det angst, trodde man da var redd for noe da.? andre med panikkangst der ute som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

hei!

du kan også ha en form for kroppslig angst. Ofte får man kroppslige reaksjoner selv om man ikke har hatt bekymringer på forhånd.

jeg tror at angst er en meget kompleks ting med svært diffuse symptomer som det kan ta lang tid å finne ut av. Jeg tror heller ingen opplever angst på helt samme måte heller. Det eneste vi kan enes om er at det er svært ubehagelig. Ofte får man også angst for at angsten skal komme tilbake. merker man noen av de samme symptomene som sist kan det være nok til at panikkangsten slår helt ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

du kan også ha en form for kroppslig angst. Ofte får man kroppslige reaksjoner selv om man ikke har hatt bekymringer på forhånd.

jeg tror at angst er en meget kompleks ting med svært diffuse symptomer som det kan ta lang tid å finne ut av. Jeg tror heller ingen opplever angst på helt samme måte heller. Det eneste vi kan enes om er at det er svært ubehagelig. Ofte får man også angst for at angsten skal komme tilbake. merker man noen av de samme symptomene som sist kan det være nok til at panikkangsten slår helt ut igjen.

takk for svar timari:) kan det slå ut igjen selv om man går på med. jeg bruker 30mg. cipramil, men det funker ikke på langt nær så godt som sist jeg brukte dem, enda da brukte jeg bare 20mg. det har vært mye verre denne gangen. vart i over 4mnd nå. jeg er bare så sliten og frustresrt!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

takk for svar timari:) kan det slå ut igjen selv om man går på med. jeg bruker 30mg. cipramil, men det funker ikke på langt nær så godt som sist jeg brukte dem, enda da brukte jeg bare 20mg. det har vært mye verre denne gangen. vart i over 4mnd nå. jeg er bare så sliten og frustresrt!!!!!!!!

forstår frustrasjonen. Desverre så er det ikke alltid slik at jo mer medisiner du går på jo mindre blir angsten. Heller ikke at du kan få lik effekt, selv om du brukte samme dosen før feks. Det tror jeg har noe med seretonininnholdet i hjernen å gjøre. Noen ganger er et høyt, andre ganger lavt.

Så skal man jo heller ikke se bort i fra at det kan være forskjeller i livssituasjon som gjør at man kan bli mer deprimert selv om medisinen økes.

Noe som du kan ta opp med legen er jo å ta en seriumkonsentratmåling for å se hvor mye virkemidler av medisinen du har i blodet (sagt på en litt klønete måte). Det kan gi en pekefinn på om du er på riktig dose.

minner om at dette er bare mine egne tanker om dette. jeg har ingen medisinsk kompetanse på dette, dette er egenerfaringer og ting jeg har blitt fortalt av behandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...