Gå til innhold

er renskåret edelgris mer slankende enn laks?

Gjest laks eller gris

Anbefalte innlegg

Gjest laks eller gris

Var på et rehabiliteringssenter for en stund siden og damen jeg satt ved siden av i restauranten hadde planer om å slanke seg så hun avtalte en daglig diett med kokken. Da det var laks (vanlig kokt laks) på menyen så fikk hun renskåret edelgris istedenfor. Kokken mente at det var mer slankende.

Trodde at laks var bedre jeg?

er det enighet om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snoopy83

Ikke godt å si. Laks inneholder mye bra fett, som når det løser seg i blodet hjelper å "rive opp" det dårlige fettet som har lagret seg i kroppen.

Så om man er mye i aktivitet, slik at det fettet som rives opp faktisk forbrennes, da tror jeg laks er best.

Men om man ikke forbrenner så mye kan det kanskje hende edelgris er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar man utgangspunt i 100 gram så inneholder oppdrettlaks 200 kcal. Vill laks 170 kcal, og Edel gris skinkebiff 120 kcal. Så ja det er mindre kalorier, og mindre fett. Men Laks inneholder jo sunt fett.

MEn spør du om rene kalorier er svaret at JA, laks er mer kalori rikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...