Gå til innhold

Blødninger


Gjest lurer litt

Anbefalte innlegg

Gjest lurer litt

Jeg hadde en missed abortion i juni med en utskrapning og blødde litt over 2 uker etter dette og fikk menstruasjonen tilbake som forventet.

Men for litt over 2 uker siden fikk jeg litt småblødninger en dag etter jeg hadde hatt samleie. Det var på en måte blanding av utflod og blod.

Ble da undersøkt hos legen, som også tok ultralyd for å sjekke om det var rester igjen. Jeg hadde ingen infeksjon og han sa at det rett og slett ikke visste hva blødningene kom av...

Jeg fikk beskjed om å vente en ukes tid og kontakte lege igjen hvis det fortsatte. Fikk så et opphold på 1 ukes tid men så kom blødningene tilbake. Kontaktet da en annen lege ( min var på ferie) og han tok GU og bakterieprøve/celleprøve. Denne fikk jeg resultatet av i dag og den var helt normal.

Jeg har tatt regelmessige prøver i flere år og det eneste jeg har vært plaget med er gardnerella fra tid til annen.

Jeg har ikke noe spesielt vondt, bortsett fra noen stikkinger i siden innimellom ( begge sider )

Det eneste min lege kunne gjøre var å bestille tid til ny ultralyd. Dette vet jeg jo at tar litt tid før jeg kommer på derfor lurer jeg på om du har noen forslag om hva det kan være ? Er rester den mest sannsynlige årsaken ?

Da de foretok utskrapningen fikk jeg beskjed om at jeg hadde betennelse/irritert område rundt livmortappen.

Har prøvd å lese om det er noen andre som har hatt samme problemer, men har ikke funnet noen.

Håper på svar, da jeg begynner å blitt lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mette H Moen, gynekolog

Jeg tror ikke det er rester, men se vedlegget.

BLØDNING I FORBINDELSE MED SAMLEIE

Årsak til blødning ved samleie kan være det man betegner som en "ektopi". Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Det skyldes østrogenhormonets påvirkning og ses derfor både ved bruk av p-pille og hos gravide (og også hos andre kvinner!). Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Få legen til å undersøke om du har en slik forandring. I noen tilfeller kan man med laser få den bort, men ofte vokser slimhinnen ut igjen etter noen tid. Pensling har ingen effekt.

I sjeldne tilfeller kan det være andre unormale forhold på livmorhalsen, både godartede og ondartede, derfor er det viktig med en undersøkelse før man slår seg til ro.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...