Gå til innhold

Lurer på når jeg får hjelp jeg.


Dory

Anbefalte innlegg

Arg, i dag har vært en kjip dag. Jeg føler at jeg har gjort masse folk urene.

Min tidl psyk som har drevet god gammeldags psykoterapi på min ocd, har ikke svart på mine 2 brev ang at jeg vil ha epikrisen min. Så i dag ringte pappa han. Han sa at han ikke gav ut epikriser.. At det er bedre å begynne til ny psyk uten dette. At de nye ikke skal henge seg opp i dette.

Nå begynner det snart å haste litt med attføring også. Det er jo snart høst. Men selvfølgelig når jeg var godt i gang, måtte jeg flytte hjem, fordi jeg ikke klarer i bo alene i en alder av 25!! (pga jeg får tiden ikke får handlet meg mat osv alene, og at jeg bare vasker og vasker dersom ingen stopper meg.)

Jeg føler meg så dum og dårlig og barnlig osv...

Og lurer på når jeg får hjelp jeg. Skal til legen snart, og det blir vel 3-6 nye mnd. BAre fordi jeg ikke klarer å bo alene, og måtte flytte!! Arg arg arg.

Nå bruker jeg 30 mg cipralex, ennå driver tvangen og styrer meg. Dobbelt arg...

(Unnslyld dette "barnlige" innlegget.. Måtte bare få ut litt.

Håper dere alle har det så bra som mulig:) Tenker på dere alle mann.

Klem fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

NÅ må du ta vare på deg selv Dory og ikke føle så ansvar overfor oss andre.selv om du kanskje føler det som et nederlag å flytte hjem nå, så kanskje du kan få den støtten du trenger nå? Jeg tror vi må tillate oss å være sårbare , vi kan ikke fikse alt alene selv om det er skremmende at vår skjebne nærmest ligger hendenes til kommunen og du blir avhengig av familien din.

jeg har jo selv flyttet hjem for et år etter at jeg ble syk. skal flytte for meg selv i mai og jeg gruer meg veldig til å bo for meg selv igjen, men jeg tror jeg er mer klar for det nå.

jeg tror nok at jeg har blitt mer ydmyk av å oppleve sykdom og av å tillate sykdom. jeg hadde store planer om å studere medisin og jeg skulle flytte til australia etc. istedenfor måtte jeg opereres , dra på rehabiliteringssenter. etterpå fikk jeg en psykisk etterreaksjon så stor at jeg havnet på psykiatrisk. Etter det turde jeg ikke å bo alene lenger. og valgte å ta en pause fra det tøffe studieløpet jeg hadde pålagt meg selv.

må fortsatt jobbe med å ikke være så streng med meg selv. Godta at jeg ikke kan få til alt. At jeg faktisk har turt å grine i telefonen overfor en veninne har faktisk vært en ny erfaring for meg og faktisk en enda større prestasjon av meg enn å fly alene til Kristiansand:)

Det jeg prøver å si, er at jeg tror at det kan finnes positive ting, selv om situasjonen blir brutalt forandret. Og det er ikke verdens undergang å måtte flytte hjem for en periode. Kanskje må man i en kriseperiode ta en oppgjør med seg selv og spørre seg selv hva som er viktig: hva vil jeg med livet mitt? Hva vil jeg selv, og hva gjør jeg bare fordi jeg ønsker å tilfredstille andre ?

jeg tror fremdeles at ting vil ordne seg for deg etterhvert. Men at det er tøff kneik du må komme igjennom. Og du har lov til å være sur, forbannet, såret lei deg nå. Bruk de som er rundt deg nå.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det må være frustrerende. Bor foreldrene dine langt unna, eller kan du fortsette hos samme fastlege?

Uansett hva din gamle behandler mener har du rett til å få se journalen din. Hvis han ikke vil skrive en epikrise kan du jo be om å få en kopi av journalen i stedet. Det burde egentlig være opp til den nye behandleren din hvor mye vekt han vil legge på en epikrise. Det må vel uansett være en fordel for den nye å få litt greie på hva som har vært gjort, hvilke medisiner du har prøvd etc. Så slipper du å ta alt fra starten igjen.

Lykke til. Håper det ordner seg med attføring. Har du snakket med trygdekontor/aetat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det må være frustrerende. Bor foreldrene dine langt unna, eller kan du fortsette hos samme fastlege?

Uansett hva din gamle behandler mener har du rett til å få se journalen din. Hvis han ikke vil skrive en epikrise kan du jo be om å få en kopi av journalen i stedet. Det burde egentlig være opp til den nye behandleren din hvor mye vekt han vil legge på en epikrise. Det må vel uansett være en fordel for den nye å få litt greie på hva som har vært gjort, hvilke medisiner du har prøvd etc. Så slipper du å ta alt fra starten igjen.

Lykke til. Håper det ordner seg med attføring. Har du snakket med trygdekontor/aetat?

Hei!

Tusen takk for svar!!

Jeg har flyttet ganske langt, så jeg måtte bytte fastlege. Var til den nye i dag, h*n var kjempe grei!!:) Jeg ble så glad for det. Og h*n var såå enig ang attføring. Men jeg måtte vente til jeg var bedre. Fordi jeg må jo vente en stundt før jeg får behandling...

Men jeg tror og håper at alt dette ordner seg. Men det var kjedelig å flytte akkurat når det hadde ordnet seg med ny psykiater på østlandet ja.. Men men:)

God helg!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ må du ta vare på deg selv Dory og ikke føle så ansvar overfor oss andre.selv om du kanskje føler det som et nederlag å flytte hjem nå, så kanskje du kan få den støtten du trenger nå? Jeg tror vi må tillate oss å være sårbare , vi kan ikke fikse alt alene selv om det er skremmende at vår skjebne nærmest ligger hendenes til kommunen og du blir avhengig av familien din.

jeg har jo selv flyttet hjem for et år etter at jeg ble syk. skal flytte for meg selv i mai og jeg gruer meg veldig til å bo for meg selv igjen, men jeg tror jeg er mer klar for det nå.

jeg tror nok at jeg har blitt mer ydmyk av å oppleve sykdom og av å tillate sykdom. jeg hadde store planer om å studere medisin og jeg skulle flytte til australia etc. istedenfor måtte jeg opereres , dra på rehabiliteringssenter. etterpå fikk jeg en psykisk etterreaksjon så stor at jeg havnet på psykiatrisk. Etter det turde jeg ikke å bo alene lenger. og valgte å ta en pause fra det tøffe studieløpet jeg hadde pålagt meg selv.

må fortsatt jobbe med å ikke være så streng med meg selv. Godta at jeg ikke kan få til alt. At jeg faktisk har turt å grine i telefonen overfor en veninne har faktisk vært en ny erfaring for meg og faktisk en enda større prestasjon av meg enn å fly alene til Kristiansand:)

Det jeg prøver å si, er at jeg tror at det kan finnes positive ting, selv om situasjonen blir brutalt forandret. Og det er ikke verdens undergang å måtte flytte hjem for en periode. Kanskje må man i en kriseperiode ta en oppgjør med seg selv og spørre seg selv hva som er viktig: hva vil jeg med livet mitt? Hva vil jeg selv, og hva gjør jeg bare fordi jeg ønsker å tilfredstille andre ?

jeg tror fremdeles at ting vil ordne seg for deg etterhvert. Men at det er tøff kneik du må komme igjennom. Og du har lov til å være sur, forbannet, såret lei deg nå. Bruk de som er rundt deg nå.

mvh

Hei Timari!

Tusen takk for svar!!

Leit å lese at du måtte avslutte med. studier. Men som du sierm, det finnes så mange muligheter:)

Jeg var til ny fastlege idag. Det var så bra, virket meget inbteresert i min ocd.

Håper det snart går bedre til deg også timari, at du snart får den hjlpen du trenger!

God helg, vi snakkes!

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Dory, har ikke så mye å komme med annet enn at jeg føler med deg og håper du får hjelp veldig fort :-)

Tusen hjertelig takk!

Var til ny fastlege i dag. H*n var kjempe flink og veldig snill. Synes det var interesant med ocd'n min. Og det er jo bra det. At de viser interesse...

God helg!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tusen takk for svar!!

Jeg har flyttet ganske langt, så jeg måtte bytte fastlege. Var til den nye i dag, h*n var kjempe grei!!:) Jeg ble så glad for det. Og h*n var såå enig ang attføring. Men jeg måtte vente til jeg var bedre. Fordi jeg må jo vente en stundt før jeg får behandling...

Men jeg tror og håper at alt dette ordner seg. Men det var kjedelig å flytte akkurat når det hadde ordnet seg med ny psykiater på østlandet ja.. Men men:)

God helg!

Klem!

Godt å høre at det ser ut til å ordne seg for deg.

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...