Åsemor Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hva er forskjellen? Trodde det bare het hvitost på noen dialekter jeg, og gulost for de fleste av oss, men nå har Tine kommet med noe de kaller hvitost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg trodde som deg ,at noen sa hvitost og noen gulost. Hva mener de med hvitost da (Tine altså)? Er det kanskje noe med geitemelk eller noe? Hvit geitost? Nei jeg aner ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snoopy83 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hvitost er vestlandsk mens gulost er østlandsk. Det er den samme osten da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Hvitost er vestlandsk mens gulost er østlandsk. Det er den samme osten da. Det var det jeg trodde. Men hvorfor begynner Tine å lage hvitost nå da? Sånn at vestlendingene også skal kunne spise gulostuten å irritere seg over navnet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snoopy83 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Det var det jeg trodde. Men hvorfor begynner Tine å lage hvitost nå da? Sånn at vestlendingene også skal kunne spise gulostuten å irritere seg over navnet? Har ikke hørt noe om det jeg, stod ikke noe på tine.no heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 På mitt stammespråk heter det hvitost - men det _er_ det samme som gulost. Ungene mine påstår de ikke liker Synnøve Findens fordi den kalles "gulost"... Tine sin ost kaller de "den vanlige". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Ring Tine i morra og spør? Her i Trondheim sier vi i alle fall kvitost... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hvitost er vestlandsk mens gulost er østlandsk. Det er den samme osten da. trøndere og nordlendinger spiser også hvitost.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osiris Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hvitost er vestlandsk mens gulost er østlandsk. Det er den samme osten da. Kvitost er trøndersk også det da. Virker som at Tina har tatt hensyn til at størstedelen av landet faktisk sier hvitost/kvitost og ikke gulost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snoopy83 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 trøndere og nordlendinger spiser også hvitost.... Ja, men jeg visste ikke hva de kallte det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snoopy83 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Kvitost er trøndersk også det da. Virker som at Tina har tatt hensyn til at størstedelen av landet faktisk sier hvitost/kvitost og ikke gulost. Det er jo mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Uh, har de noen gang lagd gulost? Trodde det var finden jeg. hehe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Se her: http://www.tine.no/produktost/ Hvitostene er Cheddar, hvit geitost, mozarella og port salut bl.a., gulostene er kun Norvegia ser det ut til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Uh, har de noen gang lagd gulost? Trodde det var finden jeg. hehe. Ah, så tine har aldrikalt det for gulost... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Er hvitost vestlandsk, skulle det heita kvitost. Sjølv seier eg for det meste gouda/gauda, sjølv om osten heiter gulost, hvitost eller norwegia. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snoopy83 Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Er hvitost vestlandsk, skulle det heita kvitost. Sjølv seier eg for det meste gouda/gauda, sjølv om osten heiter gulost, hvitost eller norwegia. Gauda er ikke norsk da, og har ingenting med opprinnelig hvit/kvit/gul ost å gjøre. Norvegia er vel den norske versjonen av gauda... eller om det ikke var jarlsberg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Det heter selvfølgelig gulost. Hvitost er noe nytt. Ingen som kaller norwegia for hvitost ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Line Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Ring Tine i morra og spør? Her i Trondheim sier vi i alle fall kvitost... Næh... ikke noen k foran nei! Hvitost! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Det heter selvfølgelig gulost. Hvitost er noe nytt. Ingen som kaller norwegia for hvitost ;o) Tja, jeg kaller det for kvitost da. Eller mest bare "ost". Sjelden vi har noen annen ost, og sjelden jeg snakker om ost med noen annen enn typen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ariadne Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Eller er det rauost? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.