tnsr Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Hei! Leste i Vi Menn nr.15 i sex og samliv spalten om Talgkjertler på penis. Jeg har det samme problemet som Sivert. Trygve Talseth svarer at dette kan ordnes med et lite inngrep med lokalbedøvelse, og at behandlingen er ganske enkel. Jeg har vært hos to hudspesialister og en urolog. Jeg har også vært på Olafia klinikken i Oslo. Svaret jeg får er at dette må jeg bare leve med. På Olafia klinikken sa legen at det var mulig med laserbehandling. Ingen av de jeg har vært hos har nevnt at det er mulig å ordne dette slik Trygve nevner i svar til Sivert. Spørsmålet mitt er hva dette inngrepet med lokalbedøvelse går ut på, og hvor får jeg utført dette? Hvordan blir resultatet? Blir talkjertlen borte etter et slik inngrep? Skulle gjerne fått svar fra Trygve Talseth da det er han som har svart på dette innlegget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/181823-talgkjertler-p%C3%A5-penis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Det finnes flere typer talgkjertlr på peniss/pung. Noen har multiple kjertler som ligger dypt i underhuden, og hvor det stadig blir fler. Det går an å operere, men fordi problemet gjenoppstår, så vil det etterhvert bli arr som kan bli skjemmende. Synes det er rart at de urologene du var hos ikke kjente til hva Talseth nevnte av metoder; spurte du direkte? Det beste hadde nok vært om du fikk en av disse urologene til å henvise deg videre til vurdering hos en urolog som bruker denne teknikken. Jeg er ikke kjent med hvor dette gjøres. Prøv eventelt å skriv et brev til Dr Talseth; adressen hans kan du få gjennom Den norske legeforening. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/181823-talgkjertler-p%C3%A5-penis/#findComment-1232811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uncut Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Det finnes flere typer talgkjertlr på peniss/pung. Noen har multiple kjertler som ligger dypt i underhuden, og hvor det stadig blir fler. Det går an å operere, men fordi problemet gjenoppstår, så vil det etterhvert bli arr som kan bli skjemmende. Synes det er rart at de urologene du var hos ikke kjente til hva Talseth nevnte av metoder; spurte du direkte? Det beste hadde nok vært om du fikk en av disse urologene til å henvise deg videre til vurdering hos en urolog som bruker denne teknikken. Jeg er ikke kjent med hvor dette gjøres. Prøv eventelt å skriv et brev til Dr Talseth; adressen hans kan du få gjennom Den norske legeforening. Hei, jeg fikk i sin tid en laserbehandling på Ullevål ,via urolog,for "aberante talgkjetler" hva nå enn det måtte bety. Men det ser ut som en krage av små nupper rundt kanten av penishode, vet ikke om det er det du snakker om, MEN jeg ville bare nevne at det tok kun få uker før de dukket opp igjen. Og er der som aldri før. Jentene syns ikke det er noe stas, og det gjør faktisk til tider vondt. Men jeg har også hørt at jeg bare må leve med det, og at det er helt normalt. Det ser imidlertid ikke normalt ut..Leste i et Cupido-blad om en som hadde latt seg omskjære, fjernet forhuden, og var kvitt problemet med "kragen".. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/181823-talgkjertler-p%C3%A5-penis/#findComment-1729522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.