Gå til innhold

Hva kan denne angsten/skrekken skyldes?


Gjest Bare Timari

Anbefalte innlegg

Gjest Bare Timari

NÅr jeg går og handler i butikker, spesielt klesbutikker så blir jeg plutselig livredd for at jeg skal glemme meg og bare gå ut igjen med varene uten å få betalt. Denne angsten er så sterk at gleden ved å handle nesten blir borte.

Kan ikke huske at det har vært noen situasjoner som kan ha utløst en slik angst heller.

kan det være snakk om en tvangstanke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snoopy83

Kanskje du er for redd for å gjøre noe ulovlig =)

Hørt om folk som får for seg at de kan komme til å skade noen, bli voldelige... med medfølgende angst for dette...

Det sies at disse personene faktisk er mer snille og samvittighetsfulle enn normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en tvangstanke du har ja. Definisjonen på en tvangstanke er "gjentatte, vedvarende tanker eller bilder som er påtrengende, meningsløse eller ubehagelige. Personen forsøker å undertrykke tankene, fordi personen er klar over at tankene kommer innenfra"

Sukk. Og tvangstanker er et slit. Selv hadde jeg blant annet problemer med å være i møter på jobben fordi jeg stadig innbilte meg jeg ville komme til å synge høyt under møtet, eller foreta meg andre merkelige ting der, som f.eks å slå hjul..Det var min aller største skrekk.

Aner ikke hva som er opphavet til tvangstanker, men for meg har de blitt mindre plagsomme etter at jeg begynte med cipralex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...