Gå til innhold

Arr etter selvskading

Anbefalte innlegg

Heijeg er ei jente/kvinne på 28år, som har masse arr etter selvskading. Arrene er på begge leggene og på begge armene opp til albuene. Jeg har store komplekser over dette, og det fører til at jeg aldri går i korterma eller korte bukser/skjørt. Jeg sliter med depressjoner på høsten/vinteren og vi (min samboer og jeg) har snakket om å brekke av denne tiden med en tur til syden. Dette blir et problem for meg, med arrene. Og jeg ønsker hjelp til å fjerne arrene!Igår var jeg på platisk kirugisk poliklinikk for å høre om hudtransplantasjon, men det kunne de ikke hjelpe meg med siden det var for store områder. Har hørt litt om laser og lurer på om det kunne vært aktuelt for meg, og i tilfelle hvor jeg henvender meg. Håper noen kan hjelpe meg.På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181872-arr-etter-selvskading/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lite å gjøre med

Viser hvor lite du vet. Dette er en sykdom på lik linje med andre sykdommer. Godt å vite at du aldri har hatt det SÅÅ vondt

Å kutte seg selv er en sykdom på linje med andre.. øhm.. nei.. det her sitter vel kun i hodet til folk da..

Gjest Shira12

Å kutte seg selv er en sykdom på linje med andre.. øhm.. nei.. det her sitter vel kun i hodet til folk da..

Det er en psykisk sykdom.

Ergo skal man ta personen på alvor, er en sykdom for h*n.

Og man svarer skikkelig.

Trodde faktisk at at nå var alle så opplyste at de var klar over hva selvskading er, men der tar jeg tydligvis feil!

Gjest Snoopy83

Du har rett - det er ikke det samme som en fysisk sykdom. Man kan klandres for psykiske abnormaliteter.

Men spør deg selv: hvorfor ikke møte dette mennesket med forståelse og respekt allikevel? Jeg forstår det ikke. Tror du kanskje din kulde hjelper til å "oppdra"?

Annonse

Gjest lite å gjøre med

Det er en psykisk sykdom.

Ergo skal man ta personen på alvor, er en sykdom for h*n.

Og man svarer skikkelig.

Trodde faktisk at at nå var alle så opplyste at de var klar over hva selvskading er, men der tar jeg tydligvis feil!

Vet jo hva det er, man skjærer opp seg selv fordi man tror det hjelper på noe. Men de har da vett som tilsier noe annet de også vel?

Jeg er en annen

Vet jo hva det er, man skjærer opp seg selv fordi man tror det hjelper på noe. Men de har da vett som tilsier noe annet de også vel?

Røyker du? Drikker du? Spiser du av og til usunt?

Jeg er ganske sikker på at du også tidvis har en adferd som du vet ikke er heldig på sikt.

Gjest lite å gjøre med

Røyker du? Drikker du? Spiser du av og til usunt?

Jeg er ganske sikker på at du også tidvis har en adferd som du vet ikke er heldig på sikt.

uheldig på sikt ja, å skjære seg selv er jo totalt meningsløst, sært og uheldig både der og da og på lang sikt. Ikke akkurat sammenliknbart.

Annonse

Gjest lite å gjøre med

Jeg synes du er passe teit i dine kommentarer.

Dersom du ikke har noe positivt å bidra med i en slik tråd, er det bedre å holde kjeft.

Ja, det er sikkert teitere å synes det er teit å skjære seg opp enn å faktisk gjøre det og så surve etterpå fordi en har fått arr...

Gjest lite å gjøre med

Jeg synes du er passe teit i dine kommentarer.

Dersom du ikke har noe positivt å bidra med i en slik tråd, er det bedre å holde kjeft.

Ja, det er sikkert teitere å synes det er teit å skjære seg opp enn å faktisk gjøre det og så surve etterpå fordi en har fått arr...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...