Gå til innhold

Sosial angst/sceneskrekk


todegalompen

Anbefalte innlegg

todegalompen

Jeg er en 39 år gammel mann som er plaget med sosial angst, dvs at jeg har problemer med å si noe i forsamlinger. Jeg får et voldsomt hjertebank og dette medfører at jeg omtrent ikke får frem det jeg vil si pga. pusteproblemer. Samtidig så mister jeg all fokus på det jeg skal si. Denne angsten begrenser seg til dette å snakke, altså ingen særlige problemer med ellers fokus på meg.

Jeg har selvsagt vært hos min fastlege med dette. Jeg bruker betablokkere som er til god hjelp men dette er ikke tilstrekkelig slik at jeg nå nettopp har begynt med gruppeterapi. Jeg har store forhåpninger om at

dette vil hjelpe.

Min fastlege har i tillegg gitt meg Cipralex. Jeg gikk først på 5 mg, deretter 10mg, 15mg og nå 20 mg. Har vel brukt Cipralex ca 2 mnd nå, men føler at dette ikke har hjulpet. Kanskje snarere tvert imot. Derimot så følte jeg at i den perioden at jeg gikk på 10mg, at jeg kunne merke en bedring. Så spørsmålet mitt er, kan det være at cipralex virker bedre på meg med 10 mg enn 20 mg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest liten verden

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, men jeg vil bare si en ting: Hvis du vil være anonym bør du prøve å finne et annet nick neste gang. (Ganske lett identifiserbart for meg, ihvertfall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

todegalompen

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, men jeg vil bare si en ting: Hvis du vil være anonym bør du prøve å finne et annet nick neste gang. (Ganske lett identifiserbart for meg, ihvertfall.)

Til liten verden:

Tviler sterkt på at du kan identifisere meg med dette nicket:-) I såfall, hvor bor denne todagalompen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokkedårisei

Til liten verden:

Tviler sterkt på at du kan identifisere meg med dette nicket:-) I såfall, hvor bor denne todagalompen?

Jeg har ihvertfall ingen anelse om hvem du er. Tror det er en her inne som kaller seg Heffalompen, men du er selvsagt ikke så dum at du bare forandrer nicket halvveis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liten verden

Til liten verden:

Tviler sterkt på at du kan identifisere meg med dette nicket:-) I såfall, hvor bor denne todagalompen?

For å si det sånn: Ikke i en vanlig bolig. :-)

Bare husk det jeg sa til neste gang, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

todegalompen

For å si det sånn: Ikke i en vanlig bolig. :-)

Bare husk det jeg sa til neste gang, da.

Tror ikke du har identifisert meg. Jeg bor i en høyst ordinær 3-roms borettslagsleilighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest liten verden

Tror ikke du har identifisert meg. Jeg bor i en høyst ordinær 3-roms borettslagsleilighet :-)

(Snakket ikke om deg, men om nicket, for å gi deg et hint uten å avsløre deg ytterligere. Men dette er det ingen vits i å diskutere videre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...