Gå til innhold

Et spørsnål til legen

Anbefalte innlegg

Heisann

Har et spørsmål, som gjelder generelt leger i Norge.

Har i flere år vært plaget av anfallsvise meget sterker smerter i magen, har vært til utredning uttalige ganger uten at de finner noen årsak. I dag var jeg igjen til spesialist på sykehuset, besøket varte i hele 10 minutter og konklusjonen var at det ikke var noen flere tester han mente kunne gjøres og jeg måtte bare leve med det.

Så til spørsmålet mitt. Hvordan er det mulig for en samlet legestand å kunne sitte å si at jeg må leve med det smerte helvete jeg har når disse anfallene kommer, uten å ha noe som helst å ta for det, hvordan kan leger med ren samvittighet se meg i de smertene jeg har, som gjør at jeg ikke kan bevege meg normalt, og si at, nei det må jeg bare leve med????? Er man nødt til å være døende for å få smertestillende i norge i dag, utover paralgin forte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18188-et-sp%C3%B8rsn%C3%A5l-til-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Tanis

Intet enkelt spørsmål å besvare på en "god måte". Såvidt jeg kan skjønne har legene undersøkt for å lete etter en organisk årsak til dine magesmerter, men ikke funnet noe sikkert galt.

Det er jo forsåvidt positivt.

Utover dette finnes det mange varianter av funksjonelle "magevondter" eller tarmplager, som ofte er svært vanskelig å behandle.

Når det gjelder eventuell medisinering bør/må du diskutere dette med legen din!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...