Gjest Timari Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 ringte en i dag og skulle ha meg med i en bokklubb. jeg kunne få bøker til over 1000 kroner hvis jeg bare betalte portoen, og det innebar ingen forpliktelser utenom at jeg avbestilte hver gang jeg fikk tilbud om noe. hver gang jeg prøvde å argumentere med at det ikke var noe for meg, så kom han med et motargument. Jo hvis jeg var interessert i hobbybøker så hadde dem det der også. og kanskje jeg kunne finne pensumbøker der også? samtalen endte med at jeg sa desverre, dette er ikke noe for meg dette her for så å legge på. Hvordan avviser dere telefonselgere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Du må ikke argumentere med telefonselgere. Bare si klart fra at du ikke er interessert, for så å legge på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akela Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg bare sier at jeg ikke er interresert, hvis de ikke skjønner svarer jeg litt frekt tilbake. Så pleier samtalen og bli avsluttet ganske raskt. Men sånne samtaler om undersøkelser og sånn synes jeg er gøy. Men kanskje ikke helt det du spurte om ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tulla med ulla Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det er bare å si: Jeg er IKKE interessert. Hadde jeg vært deg hadde jeg reservert meg mot selgere. Å hadde de ringt selv da hadde jeg sagt: JEG har reservert meg mot salg!Hadet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg har ikke så stort problem å avvise sånne selgere,- men humanitære saker, det er verre. I dag ringte noen og spurte om jeg kunne gi 200 kr for at kreftsyke barn skulle få en tur til Langedrag. Hadde bestemt meg, at dette sier jeg nei til, men...jeg får en giro i posten... Bløthjertet? Jo. Og så må jeg innrømme at jeg likte konseptet deres med at jeg ikke fikk noe tilbake for det,- ingen lodd eller ubrukelige kalendere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snoopy83 Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Du kan jo late som du er senil... det er fett... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Min svigerbror driver et firma. Når han får telefonselgere på tråden sier han ikke ett ord. Han bare legger på. Det hender rett som det er at mobilen hans ringer, han svarer, hører på dem i noen sekunder for så å legge på. Hvis de da har nerver til å ringe ham opp igjen da får de virkelig høre hvilke idioter de er som ikke skjønner at han legger på fordi han ikke er interessert i å snakke med dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Synes det var en helt grei avslutning av en slik samtale. Jeg bryter kort gjennom og sier noe tilsvarende, og gidder ikke høre på argumentene. Jeg har reservert meg mot telefonsalg, så det er heldigvis sjelden jeg blir plaget av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Simiana Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg sier bare at jeg ikke er interessert. Hvis de ikke gir seg, så bare legger jeg rett på. Jeg har reservert meg, så jeg kan ikke huske sist jeg ble plaget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
collins Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Slik: -Syng Knutsen & Ludvigsen`s telefonsang, helt til du hører de har lagt på! -Legg ut om "personlige problemer". Understrek hvor godt det gjør å endelig snakke med noen om det.... -Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be ham slutte med den pipingen,-øyeblikkelig! -Prut, prut, og atter prut! -Le hysterisk, inntil du hører opptattsignalet! -Forandre dialekten din ca hvert 10.sekund. -Pust tungt, og spør hva selgeren har på seg! -Imiter selgerens stemme & dialekt! -Sett selgeren på venting, og gå og se på TV. -Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora (skyller-ned-lyd) og lag denne lyden, hver gang selgeren snakker om produktet! -Prøv å overtal selgeren til å kjøpe noe av deg...-tv`n, en gammel kassettspiller, den gamle bulka Lada`n, etc. Tipper man blir kvitt dem!;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Slik: -Syng Knutsen & Ludvigsen`s telefonsang, helt til du hører de har lagt på! -Legg ut om "personlige problemer". Understrek hvor godt det gjør å endelig snakke med noen om det.... -Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be ham slutte med den pipingen,-øyeblikkelig! -Prut, prut, og atter prut! -Le hysterisk, inntil du hører opptattsignalet! -Forandre dialekten din ca hvert 10.sekund. -Pust tungt, og spør hva selgeren har på seg! -Imiter selgerens stemme & dialekt! -Sett selgeren på venting, og gå og se på TV. -Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora (skyller-ned-lyd) og lag denne lyden, hver gang selgeren snakker om produktet! -Prøv å overtal selgeren til å kjøpe noe av deg...-tv`n, en gammel kassettspiller, den gamle bulka Lada`n, etc. Tipper man blir kvitt dem!;-D Hahaha, jeg ler meg skakk! Har du prøvd noen av disse "triksene" selv? Ble faktisk fristet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 før jeg reserverte meg så lot jeg dem snakke helt til de fant ut at ingen svarte i andre enden og når de da sa hallo så la jeg bare på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Slik: -Syng Knutsen & Ludvigsen`s telefonsang, helt til du hører de har lagt på! -Legg ut om "personlige problemer". Understrek hvor godt det gjør å endelig snakke med noen om det.... -Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be ham slutte med den pipingen,-øyeblikkelig! -Prut, prut, og atter prut! -Le hysterisk, inntil du hører opptattsignalet! -Forandre dialekten din ca hvert 10.sekund. -Pust tungt, og spør hva selgeren har på seg! -Imiter selgerens stemme & dialekt! -Sett selgeren på venting, og gå og se på TV. -Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora (skyller-ned-lyd) og lag denne lyden, hver gang selgeren snakker om produktet! -Prøv å overtal selgeren til å kjøpe noe av deg...-tv`n, en gammel kassettspiller, den gamle bulka Lada`n, etc. Tipper man blir kvitt dem!;-D hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
collins Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Hahaha, jeg ler meg skakk! Har du prøvd noen av disse "triksene" selv? Ble faktisk fristet... Jeg har prøvd noen av disse triksene, pluss at jeg har spilt tilbakestående... ..det er jo de som betaler samtalen, så de gidder ikke bruke altfor lang tid på meg...;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Min bror jobebt 2,5 dag som telefonselger da han tok hatten(?) sin og gikk - det var de jævligste timene han hadde vært med på - ALDRI, aldri mer. han sa til sjefen, jeg behøver ikke lønn av noen slag bare du lar meg gå nå.... Jeg fikk se arket de skulle lese opp fra - fælt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg har prøvd noen av disse triksene, pluss at jeg har spilt tilbakestående... ..det er jo de som betaler samtalen, så de gidder ikke bruke altfor lang tid på meg...;-) Tøft. Da du spilte tilbakestående, la de bare på da, eller? Jeg er nok for snill og høflig, jeg.Tør ikke sånt. Men gøy hadde det vært! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Min bror jobebt 2,5 dag som telefonselger da han tok hatten(?) sin og gikk - det var de jævligste timene han hadde vært med på - ALDRI, aldri mer. han sa til sjefen, jeg behøver ikke lønn av noen slag bare du lar meg gå nå.... Jeg fikk se arket de skulle lese opp fra - fælt. Nei, det kan ikke være den kjekkeste jobben å ha. Telefonselger og parkeringsvakt hører liksom til samme kategori. Blir ikke særlig satt pris på, gitt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
collins Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Tøft. Da du spilte tilbakestående, la de bare på da, eller? Jeg er nok for snill og høflig, jeg.Tør ikke sånt. Men gøy hadde det vært! Husker bl a en undesøkelse om mine kunnskaper og vaner i forhold til bruk kjøpesentra. "Hva er det for no'?", sa jeg.. "det er et sted med mange butikker og tak over", sa han... "Tak?", svarte jeg på en noe fraværende måte... "Ja", sa han, "kjenner du til slike...?" "Vet hva tak er ja", sa jeg..."bølgeblikk, asfalt-papp, profilerte plater osv" Da la'n på... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baremei Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Husker bl a en undesøkelse om mine kunnskaper og vaner i forhold til bruk kjøpesentra. "Hva er det for no'?", sa jeg.. "det er et sted med mange butikker og tak over", sa han... "Tak?", svarte jeg på en noe fraværende måte... "Ja", sa han, "kjenner du til slike...?" "Vet hva tak er ja", sa jeg..."bølgeblikk, asfalt-papp, profilerte plater osv" Da la'n på... Hehehe. Men akkurat spørreundersøkelser bruker jeg å svare på. Fordi jeg har prøvd å utføre en selv, og vet hvor viktig, men vanskelig, det er å få folk til å stille opp.Bare ikke undersøkelsen er klin koko, da. Fikk en (om alko-vaner) i posten for et par uker siden som jeg heiv. Den gikk utifra at alle var alkoholikere, så og si!!Og jeg hadde ikke så mye å bidra med, ettersom jeg drikker et par glass vin i halvåret:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villee Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Det er bare å legge på hvis dem ikke gir seg. Er man ikke interessert er man det ikke. Så enklelt er det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.