Gå til innhold

Elektrosjokk


Gjest enigma36

Anbefalte innlegg

Gjest enigma36

Hei. Jeg har bipolar lidelse 2....dvs med lettere deilige hypomanier og moderate til alvorlige depresjoner.

Imidlertid er det et mønster som går igjen hvert år, og det er en depressiv fase fra medio januar til slutten av april. Denne blir bare verre og verre og kuliminerer i en total håpløshet med selvmordstanker og halvpsykotisk tilstand.

Jeg har opp igjennom årene prøvd en god del medisin, bla 5 forskjellige antidepressiva, 2 nevroleptika og Lamictal (som jeg bruker fast, 400 mg)

Allerede nå snakker min psykiater om å forebygge neste års anfall....men jeg vil jo helst ikke tenke på det akkurat nå. Det hun foreslår er lithium, og jeg er kraftig motvillig pga bivirkninger og det at jeg har en del forestillinger om akkurat det preparatet, som gjør at jeg veldig ugjerne vil bruke det. På dette område merker jeg at jeg er veldig sta....Jeg er så lei av medisiner!

Hvorfor kan jeg ikke heller få elektrosjokk, som synes å ha både færre bivirkninger og bedre effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hadde en ok vinter i år...

Jo, det kan du garantert! Det du skrev om deg selv er som å lese min egen historie. Nå bruker ikke jeg noen medikamenter pga svangerskap og amming. Derfor har jeg avtale om elektrosjokk om nødvendig. Min psykiater sa at det var veldig gode resultater med ECT.

Har du spurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enigma36

Jo, det kan du garantert! Det du skrev om deg selv er som å lese min egen historie. Nå bruker ikke jeg noen medikamenter pga svangerskap og amming. Derfor har jeg avtale om elektrosjokk om nødvendig. Min psykiater sa at det var veldig gode resultater med ECT.

Har du spurt?

Ja, jeg har spurt, og hun svarte at det er et mulig alternativ, men at jeg måtte prøve Litium først. Jeg har nå prøvd det meste unntatt det. Og jeg vil ikke ha det, jeg har sagt det til henne i over ett år, at det ikke kommer på tale.

Hvorfor kan hun ikke respektere min avesjon mot litium og medisiner generelt? Det er akkurat som at det har blitt en maktkamp oss i mellom hvor hun skal presse dette på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jegjente

Ja, jeg har spurt, og hun svarte at det er et mulig alternativ, men at jeg måtte prøve Litium først. Jeg har nå prøvd det meste unntatt det. Og jeg vil ikke ha det, jeg har sagt det til henne i over ett år, at det ikke kommer på tale.

Hvorfor kan hun ikke respektere min avesjon mot litium og medisiner generelt? Det er akkurat som at det har blitt en maktkamp oss i mellom hvor hun skal presse dette på meg.

Støtter deg om du absolutt har aversjon, vil bare nevne at jeg har hatt god effekt og svært lite bivirkniger av litium. Heller ikke vektoppgang. Har gått ned det meste av de kg jeg la på meg av anti psykotika.

Har litt dårlig mage i blandt, det er alt, men ikke kjempeille. NOEN slutter med litim pga rennræv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...