Gå til innhold

Tsunami


turbobensin

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg trnger hjelp, jeg jobbet som dykkeinstruktoer i thailand(patong beach) da denne boelgen traff, etter dette har jeg slitt med mareritt, (mye vann og boelger), jeg har trukket meg unna, er mye for meg selv. Klarer ikke hoere, eller se om Tsunamien uten aa faa sterke emosjonelle reaksjoner. Opplever ogsaa at jeg ikke bryr meg om noe lengre, og jeg har mye skyldfoelelse, som gaar paa at jeg skulle vaert en av de som doede, eller at jeg ikke gjorde nok for aa hjelpe til. Foelte meg rett etter katastrofen veldig utilstrekkelig. Har naa kommet tilbake til Norge, da jeg ikke lengre fungerte i jobben som dykkeinstruktoer, det var en redsel jeg opplevde naar jeg tok med meg studenter ut, som jeg aldri har opplevd foer. Men det jeg synes er vaerst naa, er at jeg foeler meg tom og apatisk. Jeg fungerer ikke sammen med folk, de som jeg ser paa som venner. Har siden jeg kom hjem til Norge gjemt meg bort, og naar jeg har vaert sammen med venner, saa har det vaert ubehagelig. Det jeg lurer paa, hvor er det jeg kan faa hjelp til aa komme over dette, hvis det i det heletatt er mulig.. mvh -d-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stor klem!

Hei. Du har vært igjennom et svært traume. Du bør bestille time hos legen din, som igjen vil henvise deg videre til en psykolog. Dere som har overlevd tsunamien er prioritert i spesialhelsetjenesten.

Du vil med tiden bli kvitt disse plagene.

Du har sannsynighvis utviklet Posttraumatisk Stressyndrom.

Det finnes mye hjelp å få, så ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veldig viktig!

Hei. Du har vært igjennom et svært traume. Du bør bestille time hos legen din, som igjen vil henvise deg videre til en psykolog. Dere som har overlevd tsunamien er prioritert i spesialhelsetjenesten.

Du vil med tiden bli kvitt disse plagene.

Du har sannsynighvis utviklet Posttraumatisk Stressyndrom.

Det finnes mye hjelp å få, så ikke gi opp!

Helt enig, og han/hun bør søke behandling fort så ikke traumet setter seg helt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Få fastlegen til å henvise deg til en psykolog som har erfaring med traumebehandling. Kanskje kan du også ha utbytte av boken 'Waking the Tiger -- Healing Trauma' av Peter A. Levine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitis Gabonica

Helt enig, og han/hun bør søke behandling fort så ikke traumet setter seg helt fast.

Det virker som du har utviklet PTSD, posttraumatic stress disorder. Synes du skal kontakte lege og få henvisning til psykolog el. psykiater - fortrinnsvis en som har erfaring med ptsd. Kanskje trenger du også behandling for depresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...